Společnost


Green Home Energy s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

50 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 2)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82080Nepředložení revizní zprávy, uvádění nespráných údajů o předání díla, problém uzemnění pro foltaiku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2025, před 19 dny

Zdeňka Kratochvílová

Znění stížnosti

Dne 7.5.2025 přišel do našeho domu elektrikář, kterého vyslala společnost Green Home energy, aby zapojil plně zhotovitelem postaavenou fotovoltaiku. Skutečnost byla jiná. Elektikář mi sdělil, že nemáme potřebné zemní pojištění fotovoltaiky, které je dle současných předpisů nutné. Nějaké práce elektrikáře udělal a já jsem to podepsala. Ale to byla chyba, protože to byl předem vypracovaný protokol o předání díla. Nemohla jsem pochopit, když předané dílo nebylo ve skutečnoti dokončené, protože nebylo schopné provozu. Reklamovala jsem smlouvu o dílo *** s tím, že 18.3.2025 montovali na naši střechu panely, už tehdy nové zákony platily. Dostala jsem odpověď,že mně to řekl elektrikář. Uvedla jsem, že jsem mi nebyla předána funkční fotovoltaika na ohřev vody a ještě k tomu bez revizní zprávy. U faktury ze dne 16.5.2025 je přiložen položkový rozpočet, kde se mimo jiné uvádí Revizní zpráva (bude dodána po doplacení díla). Toto doplněné ujedaní v závorce není uedeno ve smlouvě ***. Arumentovala jsem s tím, že bez revizná zprávy nemůže fotovoltaika působit, protože ji nelze pojistit pro přídad ničivého účinku blesku, protože od blesku potom může shoře celá střecha a dům. V ČR se už stalo. Když se nemůže pojistit, pak nemůže být využívána.
Dnes, t.j.28.5.2025 přijeli střechaři zhotovitele a měli za úkol vyměnit původní kabel dle starého nevyhovujícího systému zamopuštěný komínem do sklepa (technologická místnost), tento vodič má prý vyhovovat novému zákonu. Podepsala jsem jim práci, ale nemohu posoudit, zda byl zvolen správný vodič a zda z revizní zprávy nevyplynou nějaké nedostatky. Tento vodič bude připojen na uzemnění. S rodinou jsme vykopali předepsaný prostor (aby nám cizí lidi nezničili osázenou zahradu) a 9.5.2025 má přijet ten samý výše zmíněný elektrikář, který zajistí fnkčnost nového uzemnění a provede propojení. Dle informací zhotovitele objednatel zaplatí práci spojenou se spuštěním uzemnění.
Tuto cenu neznám, proto ji platit nebudu, není o ní dohoda mezi objednatelem a zhotovitelem. Ve váše uvedeé smlouvě se o této mé povinnosti nic neuvádí.


Produkt

Uvedený zhotovitel špatně namontoval fotovoltaické panely na naši střechu dne 18.3. 2025 a proto jsme ho reklamovali. Přijal tuto reklamaci, která byla ověřena odborníky a vadu opravil Z tohoto důvodu ho považuji za nespolehlivého.


Požadované řešení

POžaduji, aby nebylo na mně vymáháno zaplacení faktury bez vyzkoušení provozuschopnosti vyhodnocení závěrů revizní zprávy a vymáhání ceny zaplacení za zhotovení uzemnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2025 14:34, před 17 dny

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Domníváme se, že bez dodaných revizí není dílo řádně dokončeno.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení nákladů, které mu vznikly v důsledku nedodržení doby dodání díla.

Podle § 2610 OZ platí, že právo na zaplacení ceny díla vzniká provedením díla. Je-li dílo přejímáno po částech, vzniká právo na zaplacení ceny za každou část při jejím provedení. Pokud tedy nebylo dílo řádně dokončeno v době vystavení faktury, neměla by být spotřebitelka povinna částku uvedenou na faktuře platit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2025 15:26, před 17 dny

Dobrý den,
předmětem díla je dodání a instalace solárního ohřevu vody. V průběhu realizace však vešla v platnost nová vyhláška nařizující zemnění konstrukcí solárních panelů. Nemovitost klientky nemá vhodné zemnění ani hromosvod, který by mohl být použit, byla proto upozorněna na nutnou součinnost z její strany, kterou vyžaduje nová vyhláška. Provedené nového zemnění není součástí smlouvy o dílo a my jako zhotovitel takový náklad nemůžeme brát na sebe. Klientka se rozhodla zemnící práce objednat také od naší firmy, na což jí byla poskytnuta speciální sleva, jelikož jsme si vědomi, že se dostala do nepříjemné situace ač ne naší vinou. Mezitím byly dokončeny práce, které jsou obsahem smlouvy o dílo a na ty byl podepsán předávací protokol. Práce na provedení zemnění jsou již naplánovány a klientka zná smluvené datum. Na provedené dílo dle smlouvy bylo vystaveno vyúčtování, jelikož chybějící práce jsou samostatné. Dílo je dle ujednání ve smlouvě dokončeno, ač zatím nebyly naplněny legislativní požadavky pro jeho užívání.
Revizi je možné objednat a provést až po dokončení zemnění, protože revize nekontroluje jen funkčnost díla ale i soulad se zmíněnou vyhláškou.
Postup s dodáním revize po uhrazení vyúčtování je ale běžný u všech našich klientů a byl již v minulosti posuzován ČOI a vyhodnocen v náš prospěch s odkazem na článek 6, odstavec 3 smlouvy o dílo:
"Veškeré záruční doklady budou zhotovitelem předány objednateli až po úplném uhrazení ceny díla."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2025 09:59, před 12 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat a uvést, které části vyjádření jsou i nadále sporné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.