Počet nahlášených stížností: | 531 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 15.4.2025 obdrženo vyrozumění, že rekalmace byla uznána a peníze budou zaslány zpět na účet nejpozději do 14 dnů. Obratem poslána žádost týkající se také proplacení poštovného. 1.5.2025 první dotaz na stav a připomínka, že již uběhla lhůta. Odpověděli, že peníze jsou na cestě, ale bez výsledku. 13.5.2025 druhý dotaz na stav a připomínka. Odpověděli, že peníze jsou na cestě, ale bez výsledku. 22.5.2025 třetí dotaz na stav a připomínka. Bez odpovědi, obdrženy peníze za poštovné, nikoliv však za reklamované zboží. Dnes 28.5.2025 peníze stále navráceny.
odvlhčovač vzduchu Noaton DF 4214 HEPA shazující proudový chránič
Vrácení peněz za uznanou reklamaci.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Zároveň platí, že odstoupení od kupní smlouvy či slevu z ceny může spotřebitel požadovat až následně v zákonem vymezených situacích (například pokud prodávající odmítne vadu odstranit).
Pokud však dojde v rámci reklamace k odstoupení od smlouvy, má podnikatel dle § 2171 odst. 4 občanského zákoníku povinnost vrátit kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
Mimo to platí, že pokud spotřebitel od smlouvy odstoupil v rámci reklamace, má právo na proplacení nákladů na dodání zboží podnikateli, neboť platí, že reklamace je bezplatná.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, velmi se omlouváme za vzniklé komplikace a zpoždění ve zpracování vrácení platby.Potvrzujeme, že částka za poštovné Vám již byla připsána na účet. Zbývající částku za reklamované zboží zašleme zpět během následujících dvou pracovních dnů. Důvodem zdržení byly technické problémy ve zpracování na finančním oddělení.Opravdu nás mrzí, že jste musela opakovaně urgovat, a děkujeme za Vaši trpělivost. S přáním hezkého dne Zákaznické centrum Mall.cz overeno@mall.cz