Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, objednali jsem si jedny atyp. dveře u Dodo for life se zaměřením. 5.2. se dostavil pracovník firmy a zaměřil dveře. 7. 2. jsem podepsali smlouvu a zaplatili zálohu. Dodací lhůta 6 až 12 týdnů. 10 dnů na montáž. 7.4. přijel technik na montáž, na místě zjistil, že dveře nemají vyvrtané panty a opět si je odvez. Dveře se posílaly zpět do firmy. Podotýkám, že dveře už byly celé zaplacené. Nový termín montáže (22.5.)se nám na poslední chvíli nehodil, museli jsme si čas udělat, hrozila nám pokuta 2500 Kč!! Museli jsem zpalati celou částku předem 21.3. Dnes se firma ozvala s tím, že nám vrátí za průtahy celých 90 Kč. Neberte to. Koupelnu jsem měli bez dveží celých tři a půl měsíce.
Takže tuto firmu nikdy více.
zpožděná dodávka dveří vinou firmy
vrácení adekvátní částky ne 90 Kč
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.
Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení nákladů, které mu vznikly v důsledku nedodržení doby dodání díla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.