Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
zakoupil jsem roční licenci Microsoft 365 pro rodiny.
Po zadání licenčního klíče dodaného touto společností se mi zobrazila platnost předplatného pouze na 9 měsíců místo 12 měsíců.
Reklamoval jsem vše společnosti eSoftis.cz. Ti mne odkázali na společnost Microsoft. Z Microsoftu jsem dostal informaci, že mi byla prodaná roční licence pro jednotlivce a ne pro rodiny, a proto se mi zkrátila licence ze 12 na 9 měsíců. Tuto informaci jsem zaslal do společnosti eSoftis.cz.
Dne 3.4.2025 mi zaslali z eSoftis.cz mail, abych jim zaslal číslo účtu pro vrácení poměrné části za zakoupený produkt. Číslo účtu jsem obratem zaslal a od té doby se mnou přestala společnost eSoftis.cz komunikovat.
Poté jsem zaslal společnosti ještě dalších 7 mailu s požadavkem na vrácení poměrné části za zakoupený produkt, ale nikdo do teď na moje maily nereagoval. Pokoušel jsem se je také telefonicky kontaktovat. Neúspěšně.
Můžete mi pomoci vyřešit tuto situaci?
Děkuji.
Vrácení poměrné části za zakoupený produkt ve výši 482,-Kč
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: Dominik Pačíska, Měšťanská 176/4, 69501 Hodonín. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak spotřebitel dle popisu pravděpodobně učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.