Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

55.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (85 z 152)

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Uvedená procenta vychází z 31 hodnocení od spotřebitelů help

#82124Aku pila neuzná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.06.2025, před 13 dny

Pavel Knap

Znění stížnosti

V průběhu práce s pilou došlo k poruše čerpadla na olej. Díky tomu došlo k zahřátí lyšty a zaseknutí řetězu. To vedlo k poruše hřídele k řetězu. Reklamace neuznána prý bylo s pilou nakládáno s rozporem z návodem použití. Olej a mazání kontrolováno po každém vybití baterie. K poškození došlo v řádné záruční době. Na pilu je k tomu prodloužená záruka na další dva roky.


Produkt

Aku pila HECHT9940


Požadované řešení

Nesouhlas s neuznání reklamace. Pilu jsem si pořídil na řezání dřeva a ne aby ležela na polici. Proto požaduji pilu opravit. Jelikož poslali ceník nových dílů a práci servisu opravit jde.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2025 16:50, před 11 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by však bylo zboží reklamováno v rámci prodloužené záruky, platilo by následující:
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.6.2025 16:07, před 9 dny

Dobrý den, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit Vámi uvedený výrobek. Na základě této Vaší stížnosti jsme přezkoumali podrobnosti Vaší příslušné reklamační servisní zakázky. Tato reklamační servisní zakázka byla řádně vyřízená. Mrzí nás vzniklá situace, ale musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na provedení této opravy v rámci záručních podmínek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.6.2025 13:21, před 5 dny


Pavel Knap

Stále jsem nedostal vysvětlení, proč nebyla reklamace uznána? Jak se může v řádné záruční době porouchat čerpadlo na olej bez mého zavinění a i přes to není reklamace uznána? Díky tomu došlo k poškození dalších součástí. Bohužel jediné zdělení které jsem dostal je že pila byla použita v rozporu s návodem použití. Vyvětlení jak jsem porušil návod už ale nikdo nenapíše, jelikož sami nevědí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2025 12:20, před 3 dny

Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.

V rámci zamítnutí reklamace by měl být uveden i konkrétní důvod, avšak s ohledem na to, že z popisu stížnosti není jasné, kdy byla reklamace uplatněna, nelze ani hodnotit konkrétní povinnost prodávajícího. V prvním roce by bylo nutné vyvrátit tzv. domněnku vadnosti - domníváme se tedy, že by posudek měl být co nejpodrobnější a zároveň by se mělo jednat o odborný posudek. Ve druhém roce od koupě je pro prodávajícího zamítnutí reklamace snazší, avšak uvedení konkrétního důvodu by bylo při nejmenším vhodné. Jestliže se jednalo o smluvní záruku (tedy po více než dvou letech), řídilo by se i případné zamítnutí smluvními podmínkami.

Protože společnost i nadále trvá na svém stanovisku, může se spotřebitel v případě nesouhlasu obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (viz původní vyjádření), či na soudního znalce - je možné, že jeho posudek bude ČOI vyžadovat. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda některé z alternativ využije. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.