Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 4 |
V průběhu práce s pilou došlo k poruše čerpadla na olej. Díky tomu došlo k zahřátí lyšty a zaseknutí řetězu. To vedlo k poruše hřídele k řetězu. Reklamace neuznána prý bylo s pilou nakládáno s rozporem z návodem použití. Olej a mazání kontrolováno po každém vybití baterie. K poškození došlo v řádné záruční době. Na pilu je k tomu prodloužená záruka na další dva roky.
Aku pila HECHT9940
Nesouhlas s neuznání reklamace. Pilu jsem si pořídil na řezání dřeva a ne aby ležela na polici. Proto požaduji pilu opravit. Jelikož poslali ceník nových dílů a práci servisu opravit jde.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by však bylo zboží reklamováno v rámci prodloužené záruky, platilo by následující:
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit Vámi uvedený výrobek. Na základě této Vaší stížnosti jsme přezkoumali podrobnosti Vaší příslušné reklamační servisní zakázky. Tato reklamační servisní zakázka byla řádně vyřízená. Mrzí nás vzniklá situace, ale musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na provedení této opravy v rámci záručních podmínek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.