Společnost


Radim Fišer

Počet nahlášených stížností:26
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

11.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 26)

#82129Padělané zboží, neuznání reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.06.2025, před 3 dny

Karolína Číhalová

Znění stížnosti

Dne 23. 5. 2025 jsem si na e-shopu https://www.istuff.cz/sluchatka-lightning-konektor-pro-iphone/ objednala kabelová sluchátka Apple s lightning konektorem. Na stránkách byla inzerována jako originální kabelová sluchátka, která se připojují přes lightning port, bez zmínky o Bluetooth připojení.

Po doručení zboží jsem zjistila následující:

Sluchátka nefungují – po připojení k iPhonu nejsou detekována, nehraje žádný zvuk.

Balení bylo poškozené a nezapečetěné, vypadá neoriginálně.

Obchod tvrdí, že sluchátka se mají připojovat přes Bluetooth, což neodpovídá typu produktu – jedná se přitom o kabelový výrobek s lightning konektorem, Bluetooth připojení není možné.

Reklamaci obchod zamítl s odůvodněním, že produkt je v pořádku, přestože zboží:

neodpovídá popisu na webu,

je nefunkční,

může být padělek.

Vzhledem k těmto skutečnostem mám důvodné podezření na klamavou obchodní praktiku a prodej neoriginálního nebo vadného zboží. Přístup obchodu k reklamaci považuji za neprofesionální a v rozporu s občanským zákoníkem (§ 2161 a § 2976 OZ).

Žádám o pomoc se zprostředkováním reklamace nebo řešení vrácení peněz.


Produkt

Na jejich webu název Sluchátka lightning pro iPhone. Přišlo bez krabičky, žádné výrobní číslo, nic.


Požadované řešení

Žádám o vrácení celé zaplacené částky, včetně nákladů na poštovné, nebo případně o výměnu zboží za funkční a originální produkt, který odpovídá popisu na e-shopu.

Zboží bylo zřejmě:

neoriginální,

nefunkční,

a neodpovídalo deklarovaným parametrům.

Při odmítnutí reklamace obchod nepostupoval v souladu s občanským zákoníkem, proto žádám dTest o pomoc při zajištění mých spotřebitelských práv.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2025 16:59, před 3 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnět na padělané zboží či nezákonné jednání společnosti je možné podat skrze Českou obchodní inspekci (zde: https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.6.2025 20:13, před 2 dny

Dobrý den,

zákazník nezakoupil sluchátka Apple, nikde u produktu ani v popisu ani nikde jinde není uvedeno, že se jedná o sluchátka Apple. Reklamace na to, že zákazník obdržel jiná sluchátka než bylo uvedeno tak byla zamítnuta, jelikož obdržel objednaná. Odpovídá popisu na webu a zákazníkovi byl poslán postup jak sluchátka rozchodit.

K bodům co uvádí zákazník:
neoriginální - nebyly zakoupeny sluchátka Apple, nelze tak požadovat výměnu za dražší produkt. Jedná se o sluchátka jiné značky a obdobného vzhledu, kterný nicméně neporušuje označením ani tvarem nic, tudíž se nemůže jednat o padělek. Těchto sluchátek je v prodeji spousta od více obchodníků:

nefunkční - produkt je funkční - zákazník dostal postup jak ho zprovoznit, to, že je produkt kabelový, neznamená ,že není nutné ho v tomto případě spojit, tak jak jsme uvedli v postupu.

Neodpovídá popisu na webu - na webu není nic co by neodpovídalo popisu:
"Sluchátka s konektorem lightning, ovládáním hlasitosti, přehrávání hudby a příjem hovorů, Pohodlná sluchátka jednoduchého designu pro každého uživatele. a seznam kompatibilních zařízení pro tyto sluchátka. Vše odpovádá.

Neodpovídalo deklarovaným parametrům - žádné speciální parametry nebyly deklarovány, nevíme na co se tak zákazník odkazuje

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.