Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:732
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

65.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (481 z 732)

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Uvedená procenta vychází z 222 hodnocení od spotřebitelů help

#82135Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.06.2025, před 11 dny

Petr Polc

Znění stížnosti

V lednu 2025 mě zaujal inzerát na ojeté auto na stránkách aaa auto
- Vyplnil jsem rezervační formulář, za co slibovali slevu 15 000 Kč při koupi auta
- Do 30 minut mi volal operátor z jejich call centra a ujistil mě, že na tu slevu mám nárok, když
zaplatím vratnou kauci 3 000 kč, ale musím ji zaplatit přímo na pobočce v Českých
Budějovicích. To se mi pátek večer nechtělo, ale povedlo se mu mě přesvědčit „dobře
proškolený zaměstnanec“
- Dorazil jsem na pobočku, zaplatil jsem vratnou kauci s domluvou, že mi uvedené auto, které
stálo v Praze dovezou na jejich pobočku
- Další pátek jsem přijel na pobočku, auto VW arteon se mi líbilo, a tak jsme provedli prohlídku
auta. U jedné hadičky u motoru byla bílá krystalická hmota, na můj dotaz prodejce
zkonstatoval, že hadičku asi nakousla kuna, ale nemá to vliv na funkčnost auta.
- Pak jsme začali s prodejcem sepisovat kupní smlouvu a další dokumenty
- Začal jsem požadovat na inzerátu slíbené benefity
- 1, slevu 15 000 Kč po zaplacení rezervačního poplatku-to mimochodem potvrdil i operátor
z call centra
- 2, zákonné pojištění na uvedené auto
- 3, zimní pneu zdarma
- Na to prodejce zavolal manažera pobočky, ten se na mně podíval a pronesl pane Polci, vy
vypadáte jako normální chlap a pochopíte, že kdybychom vám poskytli všechny slíbené
benefity nic nevyděláme, a tak jsme začali smlouvat. Výsledná domluva byla, že další týden,
kdy si pro auto dojedu
- auto bude na zimních pneu, bude provedena výměna motorového oleje
- a já jsem místo aby mi zaplatili slíbené povinné pojištění, koupil jsem asi bezcenné pojištění
CarLife v ceně 10 000 Kč (skvělí obchodníci)
- auto jsem v pátek zaplatil a odjel domů, už po 20 km byla hlášena závada u pneu
- hned v pondělí jsem jel na evidenční kontrolu abych mohl hned udělal přepis vozidla na
registru vozidel– jinak hrozila pokuta 50 000 Kč
- evidenční kontrola nedopadla, protože amatéři z aaa mi dali menší rozměr pneu, který nebyl
zapsaný v TP auta, na to jsem musel na auto dát v lednu původní letní pneu, abych prošel
evidenční kontrolu a mohl přepsat auto na registru vozidel a pak jsem znovu nasadit nelegální
zimní pneu
- reklamoval jsem to u manažere pobočky, omluvil se s


Produkt

osobní automobil VW arteon, SPZ: ***


Požadované řešení

finananční kompenzace opravy a platba slíbené slevy 15 000 Kč při rezervaci auta a platbě vratné kauce


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2025 11:33, před 5 dny

V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli při splnění podmínek poskytne slevu v určité výši, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu zboží. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.