Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 03.06.2025 v 17:42 došlo k incidentu mezi řidičem autobusu a mnou. Linka č. 883374/26, řidič č. 2901, pokladna 1330, zastávka Brušperk Staroveská směr Ostrava Kotva.
Po nástupu do autobusu jsem požadovala poloviční jízdné jako senior 65 let. Řidič tvrdil, že takové jízdné není a požadoval 32 Kč. Platila jsem v hotovosti. Oponovala jsem, že je to běžné, že na této trase jezdím již mnoho let k rodině. Řidič neustále neurvale opakoval, že takovou cenu, 16 Kč, nemá v pokladně, že mu tabulka nic takového neukazuje. Poukazovala jsem na to, že to není můj problém, že ostatní řidiči takovou jízdenku prodávají běžně. Hrubost řidiče se stupňovala až do takové míry, že mi jednak vyhrožoval voláním na Policii, ještě se ptal, zda chci státní nebo městskou a najednou zavřel dveře autobusu, rozjel se a schválně prudce zabrzdil tak, že jsem od místa před řidičem spadla směrem k předním dveřím na schody a uhodila se do pravé ruky o madlo na palubní desce. Asi se lekl, jestli se mi něco nestalo a po mé poznámce, že "to ale už přehnal", se omluvil.
Zacouval zpět na zastávku a neustále na mě řval, že zavolá Policii, že mě to bude stát hodně peněz apod. Já jsem souhlasila, aby Policii zavolal, že jim celou situaci ráda vysvětlím.
Nakonec řidič volal svému nadřízenému a řekl, že mu "nějaká baba" nechce zaplatit jízdenku, prý zlevněná jízdné neexistuje, že nic takového v pokladně nemá, ale jeho vedoucí mu zřejmě potvrdil slevu a slyšela jsem jak řidič opakuje slova vedoucího, aby to naťukal jako do 15ti let. Když neustále řidič tvrdil, že nechci zaplatit jízdné, chtěla jsem aby mi půjčil telefon s tím panem vedoucím, že bych s ním o tom chtěla mluvit. Toto odmítl.
Tento incident se stupňoval a vzhledem k tomu, že jsem neprojevila strach ze zavolání Policie se mě nakonec ptal, jestli ji "fakt chci volat a platit velké peníze za výjezd". Když pochopil, že se nemám čeho bát, nakonec začal ťukat do pokladny a vysvětloval, ať přiložím ODIS kartu na displej s cenou 32 Kč a z karty se odečte poloviční jízdné. Přitom na mě řval, že ani v Ostravě takové zlevněné jízdné neexistuje, přičemž jsem právě z Ostravy a jezdím MHD zadarmo. Prý zná všechny přepravní podmínky a pod., tak jsem mu doporučila, aby si to všechno zjistil pořádně.
Konečně se podařilo poloviční jízdné zaplatit, což mohl slušně vysvětlit před touto nebezpečnou hádkou. Navíc říkal, že všichni řidiči, kteří přijímají poloviční platby za jízdné v hotovosti, jsou podvodníci, že on je jediný poctivý a nechce nikoho okrádat.
Bohužel, za celý 12 let, kdy do Brušperku jezdím ke své blízké rodině, jsem ještě nezaznamenala solidního řidiče, mnozí jsou arogantní a důležití. Jakoby to měli v popisu práce. Asi se s tímto řidičem nic nestane, ale mějte povědomí, že za cestování platíme a očekáváme aspoň slušnost Vašeho personálu. Tento řidič má docela štěstí, že na celý spor nejsou svědkové a že se mi nic vážného při pádu nestalo. A škoda že tu Policii opravdu nepřivolal.
Vysvětlení řidiči platby jízdného v hotovosti, připomenutí slušného chování vůči cestujícím, psychologický test řidiče. Jeho hrubé chování vyústilo téměř k fyzickému zranění.
|
Tweet |
Pokud byla naúčtována vyšší cena za jízdenku bez oprávněného důvodu, mohl by spotřebitel podat reklamaci a žádat vyrovnání ceny. Reklamaci je vhodné podat co nejdříve, ideálně ihned.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Z-Group bus a.s. Kontakty na společnost Z-Group bus a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese: https://zgroupbus.cz/kontakty/#.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.