Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:532
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

56.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (300 z 532)

Hodnocení spokojenosti

49%
51%
Uvedená procenta vychází z 141 hodnocení od spotřebitelů help

#82139Nedodržená zákonná reklamační lhůta 24 měsíců

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.06.2025, před 11 dny

Radek Meduna

Znění stížnosti

Po jedné sezoně rekamovaný ochrann límec trampolíny (úplně se rozpadl). Dle vyjádření servisu reklamace zamítnuta z důvodu kratší životnosti jednotlivých dílů, což se údajně uváděno na stránkách výrobce. Jako kupují jsem nebyl se zkrácenou záruční lhůtou seznámen.


Produkt

Trampolína Aga SPORT EXECUTIVE 305cm tmavě zelená.


Požadované řešení

Výměna poškozeného dílu za nový.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2025 11:40, před 5 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.6.2025 11:45, před 3 dny

Dobrý den, Vaše reklamace byla zamítnuta na základě vyjádření autorizovaného servisu, který posoudil opotřebení ochranného límce jako přirozené vzhledem k jeho materiálu a určení. Některé díly trampolín, zejména ty vystavené povětrnostním vlivům (např. ochranný límec), mají běžně kratší životnost, a tuto informaci výrobce uvádí ve svých podmínkách.Chápeme, že jste o této skutečnosti nemusel být při nákupu výslovně informován, avšak životnost a rozsah záruky jednotlivých komponentů se v některých případech řídí i obecně uznávanými vlastnostmi daného typu zboží, jak umožňuje § 2161 odst. 1 občanského zákoníku.Pokud máte za to, že byl výrobek vadný již při převzetí, máte možnost se obrátit na nezávislého znalce a doložit odborný posudek, který by závěr servisu vyvrátil. V takovém případě můžeme reklamaci znovu přezkoumat. Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den. S pozdravem Zákaznický servis Mall.cz, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.