Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou o pomoc ve věci problematického chování ze strany autoškoly a vrácení zaplacené zálohy ve výši 10 000 Kč.
Přihlásila jsem se do kurzu autoškoly a dosud jsem absolvovala pět praktické jízdy. Během prvních tří jízd jsem byla vystavena nevhodnému chování instruktora – zejména šlo o psychický nátlak, zneklidňující komentáře, vytváření stresujících scénářů a ponižující poznámky. Tato atmosféra negativně ovlivnila moji psychiku.
Na čtvrté jízdě mi instruktor sdělil, že bych měla zvážit ukončení kurzu. Poté následovala dvoutýdenní přestávka bez jakékoli výuky. Při další jízdě jsem byla znovu ze strany instruktora i dalšího zástupce autoškoly vyzvána ke „zvážení“ ukončení nebo odkladu kurzu. Tato komunikace byla velmi nepříjemná.
Domnívám se, že chování autoškoly bylo neetické a v rozporu s jejími povinnostmi jako poskytovatele služby – konkrétně poskytovat službu odborně, ohleduplně a v souladu s dobrými mravy (§ 1813 a násl. občanského zákoníku).
Zatím jsem autoškolu oficiálně písemně neoslovila, protože si nejsem jistá svými právy a postupem. Ráda bych požádala dTest o radu nebo případnou pomoc s formulací žádosti o vrácení celé zálohy ve výši 10 000 Kč, kterou jsem zaplatila, přičemž většinu kurzu jsem kvůli popsanému jednání nemohla absolvovat.
Děkuji předem za vaši pomoc a případné doporučení dalšího postupu. V případě potřeby ráda doplním další informace.
Kurz autoškola
Vrácení peněz
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené. Nedomníváme se však, že v popsaném případě vznikl nárok na odstoupení od smlouvy.
Smlouvu by spotřebitel mohl vypovědět za podmínek, které stanoví podmínky autoškoly. Obchodní podmínky se nám však na stránkách nepodařilo dohledat. Jsme toho názoru, že by bylo přiměřené, aby spotřebitel v případě ukončení kurzu uhradil poměrnou část ceny kurzu a administrativní poplatky.
Také platí, že pokud nejsou služby poskytovány v souladu se smlouvou, může je spotřebitel reklamovat a požadovat jejich řádné poskytnutí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.