Společnost


Woltair s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

14.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 7)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82148Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2025, před 10 dny

Roman Motyčka

Znění stížnosti

Minulý rok jsme si nechali firmou WOLTAIR udělat tepelné čerpadlo. Po roce jsme měli vyčistit magnetické filtry, ale podařilo se nám povolit a vyčistit jen jeden. Druhý magnetický filtr technik WOLTAIR tak utáhl, že nám to nejde vůbec povolit a děláme to jak se má. A měli jsme tu i profesionální instalatéra, kterému to také nešlo povolit. A ještě k tomu je tam špatný přístup a hýbe se to tam .Firma WOLTAIR k nám chtěla poslat technika přes elektro a ještě mu zaplatit přes čtyři tisíce. S čím nesouhlasím. Firma WOLTAIR má všude na vše záruka 5 let, ale realita úplně jiná. Děkuji S pozdravem Roman Motyčka


Produkt

Magnetický filtr Ultima MB 110 černý 28 mm


Požadované řešení

Aby přijel kompetentní technik a magnetický filtr povolil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2025 12:18, před 2 dny

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (instalace tepelného čerpadla). Dle § 2586 občanského zákoníku se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. Zároveň platí, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží (nyní díla) v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu: Woltair s.r.o., Na Radosti 399, 15521 Praha.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.