Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 33)

#82156Absurně vysoká částka za nedoplatek, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2025, před 9 dny

Veronika Laštovičková

Znění stížnosti

Dobrý den, přišel mi v květnu nedoplatek 33 871 Kč od ČEZu za elektřinu předchozího roku. Měla jsem od loňska navýšené zálohy a spotřebu stejnou jako předchozí rok, tak mě to šokovalo, čekala jsem nulu. Podala jsem reklamaci na ČEZ, kde mi nejdřív nabídli kontrolu odečtu (na mé náklady), ale odečet je v pořádku, nereklamovala jsem spotřebu, ale výslednou cenu. Zadala jsem tedy další reklamaci - byla jsem přesvědčená, že se někdo přepočítal. Nyní mi poslali na další reklamaci reakci, že mi posílali v únoru 2024 emailem změnu cen a že jsem nereagovala, neřešila to, ale já o takovém emailu nevím, takže jsem se nemohla bránit a řešit ceny, nebo přejít jinam. Přijde mi to hodně zlé na základě emailu takto razantně navýšit ceny a proto vás prosím o pomoc. Nemám tolik peněz (ani když se to rozpočítá) a ani nechci platit tak obrovské sumy za elektřinu, dělá to za rok skoro 2 moje platy, nepřijde mi to v pořádku!
Předem děkuji za pomoc, Veronika Laštovičková


Produkt

CEZ elektřina


Požadované řešení

Prosím o pomoc, co lze v této situaci dělat, jsem bezradná a tak extrémní nedoplatek mi nepřijde v pořádku a info o zvýšení ceny jen na základě emailu také ne. Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2025 16:49, před 2 dny

Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, může jej reklamovat, jak spotřebitel dle popisu učinil. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Dle § 11c odst. 1 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu na dobu určitou, ve které je sjednáno prodloužení doby trvání závazku ze smlouvy bez jeho výslovného souhlasu, je oprávněn závazek ze smlouvy bez postihu vypovědět kdykoliv až do dvacátého dne před uplynutím sjednané doby trvání závazku ze smlouvy s účinností ke dni uplynutí sjednané doby trvání závazku ze smlouvy.

Dle § 11c odst. 2 je dodavatel elektřiny nebo plynu povinen nejpozději třicátý den před uplynutím sjednané doby trvání závazku ze smlouvy spotřebiteli prokazatelně a adresně oznámit pro další trvání závazku ze smlouvy výši ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo způsob jejího určení, platební podmínky, výši smluvní pokuty nebo jiného finančního plnění pro případ porušení povinnosti odebírat elektřinu nebo plyn po sjednanou dobu nebo způsob jejich určení a dobu trvání závazku ze smlouvy, na kterou se doba trvání závazku prodlužuje.

Pokud dodavatel elektřiny nebo plynu nesplní některou z povinností podle § 11c odst. 2 nebo nepoučí spotřebitele o právu vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu, hledí se na smlouvu po uplynutí doby trvání závazku jako na smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou s cenou za dodávku elektřiny nebo plynu platnou k poslednímu dni trvání závazku ze smlouvy uzavřené na dobu určitou.

Jestliže dodavatel kontaktoval spotřebitele prostřednictvím e-mailové adresy, která byla ze strany spotřebitele uvedena jako kontaktní (např. je mu na ni zasíláno také vyúčtování), domníváme se, že mohlo informování spotřebitele proběhnout v souladu se zákonem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.