Počet nahlášených stížností: | 67 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, nechal jsem si zaslat přes službu DPD letní gumy i s disky. Po doručení zboží, ještě před kurýrem jsem zjistil, že balík měl poškozen obal. Po rozbalení bylo poškozeno i zboží. Na rozbalení kurýr nečekal a hned odjel. Odmítl řešit reklamaci. Kontaktoval jsem DPD a přes reklamační formulář jsem založil reklamaci, zaslal všechny dokumenty , které jsem měl. Fakturu na částku 5000,-, foto poškozeného zboží, foto obsahu balíku. Pár dní zpět mi od nich přišel email, že chtějí doložit ty samé dokumenty a pokud neučiním do 20ti dnů, tak reklamaci zamítnou.
Po rozbalení reklamace, vidím všechny dokumenty nahrané. Znovu jsem tedy dokumenty nahrál a před pár dny mi od společnosti DPD přišel další email s náhrání těch samých dokumentů. Psal jsem na společnost DPD jaké další dokumenty mám odeslat, neboť už nevím a jsem v koncích. Za pár dní mi přišla od paní J. odpověď: "děkuji za informaci. Řešení reklamace je zcela v kompetenci zprostředkovatele přepravy spol. ShipEx Logistic s.r.o. (www.balikdozahranici.cz). Vaší reklamaci prověříme a co nejdříve pošleme vyjádření uvedené společnosti."
Do včerejšího dne jsem se nedočkal žádného prověření a vyjádření, ale přišel mi nový email s žádostí o doložení dokumentů k mojí reklamaci.
Psal jsem paní J. a byl jsem od ní odkázán přčímo na společnost ShipEx Logistic s.r.o. ať si reklamaci s nima vyřeším.
Chtěl bych Vás poprosit o pomoc s vyřešením této reklamace.
Návrácení kupní hodnoty za poškozené zboží
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Reklamaci je obecně možné (a vhodné) uplatnit ihned při převzetí, avšak v případech, kdy reklamaci odmítne zaměstnanec řešit na místě, je vhodné obrátit se na společnost co nejdříve a situaci jí popsat. Spotřebitel má pak lepší důkazní břemeno v případném sporu.
Podnikatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. Pokud ale její objasnění vyžaduje projednání se zahraničním operátorem, prodlužuje se tato lhůta na dva měsíce dle dostupných informací na stránkách Českého telekomunikačního úřadu.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.