Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 33)

#82173Poškození přístroje vlivem poddimenzování pojistek v HDS

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2025, před 9 dny

Štěpán Stára

Znění stížnosti

Dobrý den,
Cca před 3mi lety nám dělali novou elektrickou přípojku, osadili ji pojistkami 40A.Nyní cca před 3mi měsící došlo znovu k vybavení pojistky a tím k zničení spotřebiče. Pojistky v HDS byli poddimenzované osazené 40A, avšak v době události tam byli dvě odběrné místa s 3x25A a 3x40A (nyní už 3x25 a 3x32A, pojistky vyměněné za 63A). Vlivem chybně dimenzované pojistky došlo k jejímu vybavení v běžném provozu, a tím došlo k indukovanému přepětí v jedné fázi díky asynchronnímu motoru. Vysoké napětí poškodilo přepětím zařízení.
Čez Distribuce ze začátku komunikovali, poté ale zjistili že vina je na jejich straně a začli odpovídat vyhýbavě po 28 dnech a snaží se mě odbýt nesmyslnou argumentací, a odmítají už jenom uznat chybu že poddimenzovali pojistky pro dvě odběrné místa na jedné přípojce.(40A osadili protože si mysleli že je tam jenom jeden odběr)
Je tedy prosím nějaký nárok na náhradu škody?
Lze žádat o náhradu že osazené pojistky neumožnili odebrat placený rezervovaný příkon ?


Požadované řešení

Přehodnocení osazení pojistek v HDS a uhrazení ceny za nový spotřebič 8500kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 07:49, před 17 hodinami

Pokud chybou společnosti došlo ke škodě na majetku spotřebitele, bylo by pravděpodobně možné požadovat náhradu škody. Spotřebitel by však musel mimo jiné prokázat, že škoda byla způsobena právě přepětím zařízení v důsledku chybně instalace pojistek. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.