Společnost


SMARTOMAT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

25 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 12)

#82175Odstoupení od kupní smlouvy ARMODD

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2025, před 8 dny

Ondřej Mencl

Znění stížnosti

1. Základní informace o reklamaci
- Datum uplatnění reklamace: 5. května 2025 (potvrzeno doručovatelem)
- Reklamovaný produkt: Chytré hodinky ARMODD Squarz 11 Pro
- Vada produktu: Softwarová závada – restartování systému a ztráta naměřených dat, zamrznutí
- Požadavek: Oprava, výměna nebo jiné řešení reklamace
2. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace
- Lhůta pro vyřízení reklamace: 30 dní od uplatnění
- Poslední den na její řádné vyřízení: 4. června 2025 - byl zaslán pouze servisní protokol a informace o předání přepravci
- Podle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, musí být reklamace nejen vyřízena, ale zboží zpřístupněno nebo doručeno spotřebiteli.
3. Odpověď prodejce
- Prodejce tvrdí, že reklamace byla vyřízena, protože byla dne 4. června 2025 předána přepravní společnosti.
- Uvádí, že za doručení neručí, což není pravdivé – odpovědnost za doručení včas a v pořádku nese prodejce, i když využije třetí stranu.
- Toto tvrzení lze považovat za klamání spotřebitele


Produkt

ARMODD Squarz 11 Pro zlatá, reklamace nefuknčosti Software - zasekávání, ztráta dat, zamrznutí, odpojování od telefonu.


Požadované řešení

Žádal jsem o odstoupení od kupní smlouvy, prodejce opakovaně zamítá, že z jejich strany nedošlo k pochybení. Mohu celé doložit emailovou komunikací.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2025 11:14, před 14 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

V tomto případě spotřebitel uvádí, že reklamace byla uplatněna dne 5. května 2025. Dle § 605 odst. 1 občanského zákoníku platí, že lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. V tomto případě byl prvním dnem lhůty den následující, tedy 6. květen, a poslední den lhůty tak připadl na 4. červen 2025, jak uvádí sám spotřebitel.

Dle uvedených informací tedy spotřebitele může na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas trvat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.