Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:656
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 656)

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Uvedená procenta vychází z 20 hodnocení od spotřebitelů help

#82193T-Mobile – nevhodné uzavření smlouvy s osobou v podnapilosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2025, před 9 dny

Tereza Horová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s podnětem na společnost T-Mobile Czech Republic a.s., která uzavřela smlouvu s mým otcem dne 26. 2. 2025 za velmi problematických okolností.

Můj otec šel v tento den na pobočku T-Mobile zaplatit svůj paušál. V té době byl však ve zjevném podnapilém stavu – dlouhodobě se potýká se závislostí na alkoholu a léčil se. Přesto mu byl zaměstnancem T-Mobilu nabídnut „zvýhodněný“ tablet Samsung Galaxy Tab S9 FE 5G, ale podmínkou jeho získání bylo uzavření nové smlouvy na další telefonní číslo s měsíčním paušálem 850 Kč.

O celé situaci jsem se dozvěděla až zpětně, a ihned jsem podala stížnost společnosti T-Mobile s žádostí o individuální řešení situace. Po vyjednávání jsme dosáhli pouze předčasného ukončení smlouvy, ale bylo nám sděleno, že dlužná částka za tablet ve výši cca 9 100 Kč může být uhrazena formou splátkového kalendáře.

Přestože jsme souhlasili s kalendářem na 12 měsíců, který byl původně přislíben, nyní nám byl zaslán jednostranně upravený rozpis jen na 5 měsíců s měsíčními splátkami ve výši 2 690 Kč. Toto je naprosto nereálné – můj otec má měsíční příjem pouze 2 500 Kč ze sociálních dávek.

Považuji tento přístup za:

neetický (využití podnapilé osoby),

proti zásadám odpovědného prodeje,

nevhodný vůči osobě v sociální tísni,

a ve výsledku vedoucí k umělému zadlužení osoby, která si žádné další závazky nemohla racionálně vyhodnotit.

Prosím o pomoc při dalším řešení tohoto případu, a pokud je to možné, také o právní názor na platnost takto uzavřené smlouvy.

Děkuji Vám za pomoc a čas.

S pozdravem
Tereza Horová


Požadované řešení

Požaduji:

odstoupení od celé smlouvy bez jakýchkoliv sankcí, tedy včetně nepožadování doplatku slevy na tablet,
nebo

v případě trvání na splacení zařízení alespoň dodržení původně přislíbeného splátkového kalendáře na 12 měsíců, s přiměřenou výší splátek, které odpovídají sociální situaci kupujícího.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 09:14, včera

Dle § 24 občanského zákoníku platí, že každý člověk odpovídá za své jednání pouze v případě, že je schopen jej posoudit a ovládnout. Kdo se však vlastní vinou přivede do stavu, v němž by jinak za své jednání odpovědný nebyl, odpovídá za jednání v tomto stavu učiněná. Toto ustanovení tedy stanovuje, že pokud se osoba sama přivede do stavu, kdy nemá složku rozumovou či volní zcela naplněnou (typicky pak tím, že se sama přivede do stavu opilosti), pak i v tomto případě za své jednání učiněné v tomto stavu odpovídá v plném rozsahu.

V komentáři k tomuto ustanovení se však uvádí, že větu druhou ustanovení § 24 občanského zákoníku nelze uplatnit v každé situaci, neboť i zde existují určité výjimky a omezení. Uznat právní účinky jednání někoho, kdo k tomu není způsobilý (například z důvodu opilosti), znamená zasáhnout do jeho svobody rozhodovat o vlastních záležitostech. Takový zásah je sice někdy možný, ale musí k tomu být vážný důvod. Takovým důvodem může být například zájem druhé strany, který převáží nad svobodou vůle toho, kdo jednal.

Tento důvod ale chybí, pokud druhá strana ví, že člověk jedná v nezpůsobilém stavu. Pokud tedy zaměstnanec společnosti vnímal, že je spotřebitel při návštěvě pobočky opilý, a přesto jej přemluvil k uzavření smlouvy, mohla by být taková dohoda neplatná. Toto platí i v případě, že si spotřebitel opilost způsobil sám.

Pokud však druhá strana o nezpůsobilosti nevěděla a ani neměla důvod o ní pochybovat, měla by být chráněna její dobrá víra a právní jistota. V takovém případě dostává ochrana dobré víry přednost před svobodou vůle jednajícího a právní jednání by bylo platné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

V krajním případě je možné obrátit se na soud.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Stížnost je tedy možné směřovat přímo ke společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Kontakty na společnost nalezne spotřebitel zde: https://www.t-mobile.cz/kontakty-t-mobile.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.