Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:107
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 107)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82198Vykradení kufru... Společnost dává ruce pryč...

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2025, před 8 dny

jan cmíral

Znění stížnosti

Vykradli mi kufr a škoda byla 58 tisíc korun.
Vše jsem nahlásil a společnost má neustále nějakou výmluvu na to, proč mi škodu nezaplatí.

Škodu nemám do teď kompenzovanou ani žádnou snahu mi vyhovět. Vše jsem nahlásil na inspekci a úřady které již podnikají kroky.


Požadované řešení

Úplnou či alespoň částečnou náhradu škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2025 13:50, včera

Je-li zavazadlo (nebo jeho obsah) ztraceno, musí cestující co nejdříve podat písemnou stížnost leteckému dopravci. V případě zpoždění odbaveného zavazadla musí cestující podat písemnou stížnost do 21 dnů a to ode dne, kdy zavazadlo mělo být předáno cestujícímu. Jinak nárok na náhradu zaniká.

Pokud dopravce přizná ztrátu podaného zavazadla nebo pokud podané zavazadlo nedorazí 21 dní po datu, kdy mělo dorazit, cestující je oprávněn uplatnit proti dopravci práva, která má na základě přepravní smlouvy.

Problematikou náhrad za ztracená zavazadla (vč. jejich obsahu) se zabývá Úmluva o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké přepravě, která je známa pod názvem Montrealská úmluva. Montrealská úmluva však odpovědnost dopravce omezuje v jakémkoli případě zničení, ztráty, poškození nebo zpoždění na částku 1000 SDR (zvláštních jednotek práv) na osobu, což je cca 31 Kč/jednotka. Aktuální kurz naleznete na internetových stránkách České národní banky www.cnb.cz.

Cestující je povinen prokázat, které věci se mu ztratily a jakou měly hodnotu (např. pomocí účtenek, v úvahu připadají i svědecké výpovědi, čestné prohlášení apod.).

Stížnost je možné zaslat společnosti Smartwings, a.s.:
- prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.smartwings.com/kontaktni-formular
- anebo ombudsmanovi: Mgr. Vojtěch Lažanský, Na Příkopě 1047/17, Praha 1, e-mail: ombudsman@smartwings.com.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.