Společnost


IPRICE RECARE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 3)

#82220Dodání jiného zboží než bylo objednáno

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2025, před 7 dny

Adéla Slipkova

Znění stížnosti

Objednala jsem ze stránky iprice.cz kuch.robot značky smeg ve výhodné sadě-obsahuje robot,3 nástavce,mísu, mlýnek na maso, kuchařku a kuchyňskou zástěru.za cenu 3999,- Po pár dnech mi přišel pouze robot se třemi nastavci a mísou.Do firmy jsem obratem volala , kde mi bylo sděleno že mi dají vědět kde se stala chyba.Po pár dnech jsem opět volala kde mi bylo sděleno že mi navrhují kompenzaci 500kč za chybějící příslušenství-s tím jsem nesouhlasila a žádala jsem je o poslání robotu který jsem si objednala a ne toho co přišel. Po pár dnech jsem opět urgovala, paní mě ujistila že mi chybějící příslušenství dopošlou, ale musím poslat robot zpět, tak jsem udělala. Jakmile robot na firmě iprice přijali byl mi sděleno že nic doposílat nebudou a vrátí mi peníze. Robot v sadě kterou jsem objednala původně stále mají v několika kusech, taktéž mají robot ve variantě kterou mi fyzicky poslali. Na nikoho na vedení mi kontakt dat nechcou, na infolince neřešitelné.mam nárok na svoji objednávku ?


Produkt

Smeg kuchyňský robot s mlýnem na maso,zástěrou,cerna barva ,


Požadované řešení

Rada bych dostala zboží které jsem si objednala . Zaplatila .

Nebo poslat robot který jsem již doma měla s adekvátní kompenzaci za chybějící příslušenství .
Cele se to táhne přes dva mesice , kdy je tento případ pro ně prý uzavřen , a nabízejí vracení peněz , což bych nerada .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 10:19, včera

Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná (neúplná) již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Společnost tedy musí prokázat, že spotřebitel převzal kompletní zásilku.

Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Zároveň platí, že odstoupení od kupní smlouvy či slevu z ceny může spotřebitel požadovat až následně v zákonem vymezených situacích (například pokud prodávající odmítne vadu odstranit).

Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Je vhodné proto požádat společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.

Pokud by odstoupení od smlouvy ze strany společnosti nemělo oporu v zákoně, mohl by spotřebitel požadovat vyřízení reklamace dodáním nového zboží bez vad, pokud tento způsob vyřízení požadoval při podání reklamace.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.