Společnost


CARMA CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#82223Zdraví ohrožující výrobek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

13 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2025, před 13 dny

Dušan Jizba

Znění stížnosti

Kamna jsou celkové nekvalitní samoty popraskané v kamnech téměř okamžitě nehorlava klicka shořela téměř okamžitě horní část zeleza kamen pod troubou uhorela cca po měsíci načež spadli do kamen i s samoty trouba má v sobě propalene díry.po první reklamaci omluva kamna vyměněna že prý to dělal učeň druhá totožná závada neuznano firma nekomunikuje prý moc topim dle me konzultace s coi kamnari krbari je to nesmysl na Facebook několik stiznosti na firmu.


Požadované řešení

Vraceni peněz nebo slevu na vyrobek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 10:22, před 8 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.6.2025 15:02, před 2 dny

Dobrý den,
se zákazníkem jsme první reklamaci řešili v roce 2023, což bylo deset měsíců po zakoupení (zakoupeno 29.7.2022). Jednalo se o propálené komponenty v ohništi a malou dírku v prostoru trouby. Výrobce uznal reklamaci na dírku v roubě jelikož se jednalo o propáleninu od svářečky při výrobě. Tedy kamna byly vyměněny za nové bez jakýchkoliv vad a záruka prodloužena o měsíc dle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Následující reklamace přišla 30.10.2024 což již bylo dva měsíce po ukončení prodloužené záruky. Kdy zákazník reklamoval úplné roztavení vrchní části topeniště a že maximálně jeho paní peče v troubě na 250°C. Tuto reklamaci výrobce ihned zamítl jelikož se nejednalo o konstrukční vadu, ale vadu způsobenou špatným užíváním a přetápěním. Jelikož aby dosáhl teploty v troubě 250°C, musel by roztopit ohniště na 600 - 800°C. Při tom máme u každého výrobku technické parametry a u těchto kamen je teplota spalin při jmenovitém tepelném výkonu 227°C. Jelikož byla tato teplota přesažena došlo k tavení kovů v ohništi a to zapříčinilo stav v jakém se kamna nachází.

Dále se reklamaci pokoušel řešit až po dalších 8 měsících.

Tuto informaci jsme opět zaslali výrobci, nyní čekáme na jeho vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2025 16:29, včera

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže byla vada reklamována po více než dvou letech, musel by spotřebitel prokázat, že se vyskytla již v tomto období (v současnosti již zákon vyžaduje, aby se vada do dvou let projevila, jak jsme uvedli v původním vyjádření, avšak kamna byla zakoupena před účinností novely 6. 1. 2023, tudíž se užije dřívější úprava). Pokud by tuto skutečnost prokázal, musela by se společnost reklamací zabývat - v tomto případě však z jednání společnosti vyplývá, že se reklamací zabývala a dospěla k zamítavému stanovisku.

Pokud spotřebitel užíval kamna v rozporu s návodem a pokyny prodávajícího, jak společnost uvádí, měla by společnost právo tuto reklamaci zamítnout. S ohledem na skutečnosti uvedené ve vyjádření společnosti předpokládáme, že je má společnost podložené a reklamaci tedy zamítla odůvodněně.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.6.2025 17:08, včera


Dušan Jizba

Dobrý den ano rád bych reagoval toto je zpráva od prodávající firmy a více se
Mnou nebavily nikde jsem ale ve zprávě nenašel potvrzení či vyjádření výrobce kamen z Bulharska a to jsem dokonce volal na jinou firmu kamna prodávající jestli se Reklamace konzultujte s výrobcem kde mi bylo zdeleno že tato praxe se u nás neprovozuje mohu dále upozornit na Facebook kde je několik komentářů na firmu nejlevnejsi kamna že dělají vše proto aby nemuseli Reklamace řešit že spoléhají na to že to zákazníci časem vzdaji dále pise firma že celou moji záležitost opět předali výrobci a že mě o této situaci vůbec neinformovali to už nepisi jen se opět snaží dělat vše pro to abych to vzdal protože kdybych celou záležitost zde neprezentoval ani by to neřešil na mou druhou reklamaci totiž vůbec nereagovali což lze zjistit z mého emailové účtu protože jsem žádnou zprávu nedostal jinak kdyby v kamnech bylo 600 stupnu jak tvrdí tak bych do nich asi nevložil ani ruku já se řídil dle displeje zakoupený s kamny kde bylo standartne kolem 200 stupně dle me konzultace se skusenymi kamnari zcela bezproblémove musí tuto teplotu kamna zvladat dále ukažte mi někoho kdo topí jaro léto aby mohl kamna otestovat není možné aby toto kamna udelali po 1 sezóně to se ne mne tedy nezlobte to je ausus pochopil bych třeba 5 let ale po sezoně tady je něco špatně já požadují od firmy férové jednání a férový přístup ne výmluvy ať to dopadne jakkoliv koupím si stejně nové kamna ale u této firmy rozhodně už ne hezký den.

---------- Původní e-mail ----------
Od: info
Komu: JizbaD@seznam.cz
Datum: 30. 10. 2024 14:35:13
Předmět: Re:Reklamace

Dobrý den,

po shlédnutí Vašich fotografií musíme reklamaci zamítnout.

Je očividné, že kamna jsou extrémně přetápěná.
Dle naší statistiky reklamací za 12let nám takový to stav, reklamoval jeden zákazník.

Pěkný den Maršáková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.