Společnost


81 klima a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 4)

#82229Neuznaná reklamace firmyKlima81 a.s.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2025, před 5 dny

Marie Horejšová

Znění stížnosti

Dobrý den, firma Klima81 a.s. nám instalovala solární panely na dotaci pro důchodce v květnu 2024.
5.12.2024 jsme poprvé reklamovali nefunkčnost solárů, reklamace byla opravena 6.12. kdy přijel znova, neměl s sebou příslušné věci, tedy znovu . 8.12.24 přijel další technik, protože opět zařízení nefungovalo, a vyměnil střídač GETY za nový a řekl nám, že tyto střídače jsou hodně poruchové, ať si příště zažádáme o výměnu za jinou značku a soláry zapínáme jen když svítí slunce, jinak že budou zase nefunkční. 16.5.2025 byla další reklamace. Přijel technik, opět bez nářadí jen ze zkoušečkou, kterou dal do zásuvky a řekl, že máme přepětí v síti a tím že vzniká porucha a odjel. Nic nám nevysvětlil,/Ukrajinec/, nic jsme mu nepodepsali a za 2 dny přišla faktura za neoprávněnou reklamaci, kterou jsem odmítla zaplatit. Nechali jsme si vypracovat měření kvality napětí, které jsem i s grafen firmě zaslala, vše bylo v pořádku. Nyní nám přišlo vyjádření, , že reklamaci neuznávají vzhledem k tomu, že mohlo být jen chvilkové přepětí a že si můžeme zaplatit nový střídač od firmy AZ Traders za 4.840,- Kč. Firma s námi nekomunikuje, neodpovídá na emaily a telefon vyřizuje člověk, který jen předává informace dál.
Nevíme si rady, jak dále pokračovat.
Prosí tedy o radu, s pozdravem Horejšovi


Produkt

5 solárních panelů a střídač GEETI


Požadované řešení

Jak docílit opravu , aby nám panely sloužily tak jak mají.
stornování neoprávněné faktury.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 11:11, před 8 hodinami

Domníváme se, že v daném případě byla mezi spotřebitelem a podnikatelem uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Jestliže je dílo provedeno vadně, je možné uplatnit reklamaci. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží (nyní pravděpodobně díla) v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Obecně dále platí, že reklamace je bezplatná bez ohledu na její výsledek. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii. Spotřebitel by tak neměl být povinen za reklamaci platit.

Pokud by však byla reklamace zamítnuta a až následně by byla spotřebiteli nabídnuta placená oprava se kterou by spotřebitel souhlasil, byl by povinen za takovou opravu zaplatit. Z popsaného skutkového stavu však tato skutečnost v tomto případě nevyplývá.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: 81 klima a.s., Hybešova 256/18, 60200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh či splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.