Společnost


Schlieger, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

39.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (11 z 28)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82232Nevracení zálohy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2025, před 5 dny

oleg Khomenko

Znění stížnosti

Stížnost na společnost Schlieger s.r.o.
Dne 29. 4. 2025 jsme se společností Schlieger s.r.o. uzavřeli smlouvu o instalaci FVE. Od smlouvy jsme v zákonné lhůtě (dle § 1829 občanského zákoníku) odstoupili dne 12. 5. 2025.
I přesto, že jsme firmě zaslali výzvu k vrácení zálohy (ve výši 104 063 Kč), společnost nekomunikuje, peníze nevrací, a to ani po uplynutí zákonné a smluvní lhůty. Podle jejich vlastního potvrzení měla být záloha vrácena do 5. 6. 2025. Nestalo se.
Navíc jsme byli společností ČEZ informováni, že Schlieger nemá potřebné certifikace k instalaci FVE a připojení do distribuční sítě, což jsme jako zákazníci nevěděli — byli jsme uvedeni v omyl.
Varuji ostatní spotřebitele. Firma se prezentuje důvěryhodně, dokonce i prostřednictvím televizní reklamy, ale realita je zcela jiná. Klientům vznikají finanční škody a stres.

Oleg Khomenko
***


Požadované řešení

Požadované řešení
Okamžité vrácení zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 11:42, před 11 hodinami

Obecně platí, že při koupi zboží/služeb na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

V krajním případě je možné obrátit se na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.