Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 3.5.2025 jsem zakoupila online kurz Vaničkování v pohodlí domova na webové adrese evakiedronova.cz. S koupí jsem trošku váhala, protože v té době jsem už měla 3.měsíční miminko, ale po přečtení popisu kurzu a shlédnutí video ukázky, jsem kurz nakonec zakoupila. Záhy jsem zjistila, že kurz absolutně neodpovídá popisu.
Proto jsem 5.5.2025 napsala reklamaci na emailovou adresu web@kenny.cz a žádala vrácení částky 995,-. Důvodem reklamace byl klamavý obsah popisu kurzu: není určen pro 3.měsíční miminko, ale pro novorozence. Obsah "lekcí" není adekvátní k popisu kurzu, který sliboval výuku plavání, otužování, posilování a relaxovaní, rozvoj koordinace pohybů a sílu svalů, naučení se splívání, cákání, hopsání a bublání do vody. Neobsahuje žádné informace vedoucí k plavání natož potápění ani žádné cviky ve vodě. Naopak pár minutové lekce obsahují pouze omáčku okolo. Informace, které lekce obsahují maminka od 3.měsíčního miminka již zná, protože miminko nekoupe poprvé.
18.5.2025 jsem odeslala email s žádostí o vyjádření.
Dodnes se k reklamaci nikdo nevyjádřil.
347265 - Vaničkování v pohodlí domova [online kurz], cena 995,-
Chci vrátit peníze na účet ***.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Institut vzdělávání Evy Kiedroňové, z.s., Sosnová 411, 73961 Třinec. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.