Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Byl jsem ubytován v zařízení DEPOT PRAGUE s.r.o., U vozovny 525/2a, Malešice, 108 00 Praha, od 21. 4. do 7. 6. 2025. Po několika týdnech se objevily štěnice, opakovaně jsem utrpěl štípance a nemohl bezpečně spát. Recepce problém neřešila, kontakt na odpovědnou osobu odmítla sdělit. Po opuštění ubytování jsem žádal poměrnou část peněz zpět, ale bylo mi sděleno, že se zde peníze zásadně nevrací. Žádám o pomoc se získáním poměrné náhrady za nedodržené podmínky a hygienicky závadné ubytování.
Ubytování v zařízení DEPOT PRAGUE, Praha -10, pokoj se štěnicemi. Placeno hotově za měsíc (13 000 Kč), bez smlouvy. Ubytován od 21. 4. do 7. 6. 2025.
Žádám o vrácení poměrné části zaplacené částky za nevyužité dny (od 8. 6. do 20. 6. 2025), tedy 5 633 Kč, a oficiální vyjádření k hygienické závadě.
|
Tweet |
Spotřebitel může službu reklamovat, pokud nebyla poskytnuta nebo pokud neodpovídala svými smluvenými nebo spravedlivě očekávanými vlastnostmi, a zároveň může požadovat po ubytovacím zařízení náhradu prostřednictvím snížení ceny za ubytování, dle § 2326 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud má spotřebitel podezření na výskyt štěnic v ubytovacím zařízení, může také podat podnět místně příslušné krajské hygienické stanici.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.