Společnost


Dol-Kre-4you s.r.o.

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

6.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 44)

#82246Zamítnutí reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
16.06.2025, před 3 dny

František Zlámal

Znění stížnosti

Dobrý den,podrobnosti mého problému se zamítnutím reklamace jsem Vám už napsal ve Vaší poradně dTestu a Vaše vyjádření,které jste mi k němu napsali,jsem obdržel,mnohokrát Vám za něj děkuji.Odkaz na řešení mého problému je - 96611 / TERERIN.Znovu celý můj problém zrychleně uvedu - 28.01.telefon zakoupen,21.03.odeslán k reklamaci,25.03.oznámeno servisem přijetí,24.04.zpráva o zamítnutí reklamace a oznámení o odeslání,zásilku jsem nepřebral a dopravce ji odeslal nazpět odesílateli,dle dopravce ji servis nazpět přijal 09.05,ale servis mi potvrdil přijetí až 15.05.A nyní to důležité,dne 05.05.jsem prodejci formou datové zprávy zaslal Odvolání proti zamítnutí mojí reklamace,s tím že z důvodu neuvedení řádného a odborného odůvodnění zamítnutí mé nevyřízené reklamace v zákonné 30denní lhůtě odstupuji od kupní smlouvy.Ve vyjádření,které mi přišlo 19.05.ze servisu,ne od prodejce,mně bylo oznámeno,že je telefon v pořádku,reklamace byla vyřízena v řádné lhůtě a pokud je v telefonu nějaká aplikace,tak nenesou žádnou zodpovědnost za tuto chybu a dále mi bylo oznámeno uskladnění telefonu na dobu 12.měsíců.Děkuji Vám za každou radu - František Zlámal


Produkt

Unihertz Tank 3 32GB+512GB, ***


Požadované řešení

odstoupení od kupní smlouvy - vrácení celé kupní částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 14:28, před 11 hodinami

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.