Společnost


LUCO klima s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82248LUCO klima s.r.o.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.06.2025, před 3 dny

Oldřiška Pešková

Znění stížnosti

Z důvodu výměny balkonu za lodžii jsme si nechali od firmy LUCO klima demontovat stávající klimatizaci. Faktura byla na částku 2419 Kč. Vše proběhlo dobře,takže jsme si nechali opětovně zapojit klimatizaci stejnou firmou.Pracovníci začali s prací v 8:40 a končili ve 14:00. Původně říkali, že to bude trvat asi do 12:00 hod. Oproti původní pozici venkovní jednotky bylo nutné vyvrtat nový otvor a přidělat konzole. Celkově se nám zdála práce, kterou odváděli, pomalejší. Jiné firmy zvládnou montáž ve dvou pracovnících na dvou někdy i tří klimatizací za den. Celková výše faktruy je na 15 983 Kč. Nesouhlasili jsme s fakturovanou částkou, neboť se nám zdá sazba za pomocného pracovníka, který občas jen něco podá a přidrží neadekvátní a celkový fakturovaný čas neodpovídal skutečnému. Také nebyla zapravena montážní pěna a uvnitř jsme si museli koupit a přidělat lištu na kabeláž. Ale to není předmětem sporu, jen pro dokreslení práce. Majiteli jsem zaslala žádost o upřesnění jednotlivých položek na faktuře, ten ale toto odmítl. Byla bych velmi ráda, pokud by tuto práci mohl posoudit nějaký nezávislý odborník.
Děkuji a přeji hezkký den
Pešková Oldřiška
***


Produkt

Dle mého zjištění se ve zlínském kraji se pohybují ceny za hodinu montáže klimatizace cca 450 - 600 Kč bez DPH. Proto se mi jeví sazba od firmy LUCO klima nadhodnocená.


Požadované řešení

Přepočítání položek ve faktuře.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2025 14:51, před 10 hodinami

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Pokud bylo plněno vadně:
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Cena:
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.