Počet nahlášených stížností: | 733 |
Z toho za letošní rok: | 27 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, dne 2.5.2025 jsem koupil v AAA Auto v Brně vůz Škoda Octavia. Na pobočce vše super, testovací jízda proběhla v pohodě. Do smlouvy mi, ale napsali, že auto má brzdy, převodovku atd. na konci životnosti. Prý to je standartní postup při prodeji vozidla, jelikož tam uvádí životnost komponentů udávanou výrobcem vozu. Prodejce mi žádné závady nesdělil a při kontrole diagnostikou se ani žádné nevyskytli. Při koupi mi manažer pobočky sdělil, pokud se mi auto nebude líbit a nebo se vyskytne nějaký problém, mám se do 10ti dnů zastavit a auto mi vymění. Cca po dvou dnech se mi rozsvítila kontrolka motoru, začali kolísat otáčky a vyskytl se problém s čidlem ACC (adaptivní tempomat), za jízdy auto cuká a někdy špatně řadí převodovka. Auto jsem nechal zkontrolovat v servise, nechal si vyjet diagnostiku auta, vyskytlo se tam několik chyb. A tak jsem jel teda na pobočku s tím, že mi auto vymění. Po dvou hodinách čekání za mnou došli a řekli mi, že auto je v reklamaci. Že musím auto reklamovat a čekat na výsledek, i když mi jejich manažerem bylo řečeno, že mi auto vymění. Do reklamace nezapsali to, co jsem chtěl. Odmítli tam dopsat závadu v elektronice (ACC), s tím, že na reklamačním oddělení o tom vědí. Tak jsem tedy odešel, několik dní jsem čekal na rozhodnutí. Znovu jsem došel na pobočku se zeptat v jakém stavu reklamace je. Bylo mi řečeno, že to je zamítnuté. Se všemi chybami jsem prý souhlasil, i když teda žádná z vypsaných chyb není ve smlouvě. Prý kdybych nenahlašoval nějakou chybu a jen bych řekl, že chci auto vyměnit, tak mi to vymění.
Pokud by mi chyby nezatajili, auto bych nekupoval, ale na pobočce se auto tvářilo, že je v pořádku. Nabízeli mi opravu auta, nebo výměnu a nic se nestalo. Mám 4 letou dceru a před každou jízdou se modlím, aby jsme se někde nevybourali. Absolutně nevím, jak dál pokračovat. Servis bych si zaplatil, ale nechci dávat peníze do auta, které už ani nechci. Ve snaze si koupit spolehlivé auto, které se tak tvářilo, jsem si nakonec koupil jen pojízdný "vrak". Navíc podle kontroly Cebia by měli sedět najeté kilometry a ve smlouvě je napsané, že počet kilometrů nesedí.
Chtěl bych prosím vědět, jestli je nějaká možnost se odvolat nebo jak postupovat dál. Zda mám nějaké právo jim auto vrátit. Děkuji za pomoc a odpověď.
Škoda Octavia 1.8 TSI
Chtěl jsem vrátit peníze a nebo vyměnit auto. Byl mi nabídnutý i servis v rámci možností společnosti. Ale primárně požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Spotřebiteli však zůstává právo vozidlo reklamovat.
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy byla spotřebiteli sděleno, že automobil bude možné vyměnit do deseti dní od koupi, mělo by se tak také stát.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.