Počet nahlášených stížností: | 176 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
v listopadu 2024 jsem udělal dvě rezervace na pobytový zájezd na Madeiru nejprve pro dvě osoby a potom pro čtyři osoby. Zaplatil jsem jeden rezervační poplatek a rezervace pro dvě osoby byla neplatná. 6. ledna 2025 jsem požádal o storno rezervace pro čtyři osoby, termín zájezdu a místo , ale uvedl jsem omylem číslo rezervace, která vůbec nenabyla platnosti t.j. pro dvě osoby.
Dostal jsem zprávu z oddělení péče o zákazníka, že bylo storno provedeno. Nikdo se ale nezabýval tím, že jsem žádal storno pro čtyři osoby, termín a místo zájezdu. Chybu jsem udělal já špatným číslem rezervace ke stornování a také cestovní kancelář Čedok nedbalým zpracováním žádosti o storno. V emailové komunikaci mě odd. péče o zákazníka potvrdilo, že rezervace pro dvě osoby nebyla platná a dle mého názoru ji tedy nešbylo možno 6. ledna stornovat.
Teď mám platit cca 22 000 Kč storno poplatky.
Dá se s problémem ještě něco dělat?
S pozdravem
Radovan Čížek
***
mobil ***
snížení storno poplatků.
|
Tweet |
Zákazník může před zahájením zájezdu odstoupit od smlouvy vždy.
Jestliže zákazník odstupuje od smlouvy týkající se zájezdu, může mu být vrácena částka pokrácena o odstupné (nevztahuje se na odstoupení dle § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Výše odstupného musí být však přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
Výše uvedené platí, pokud byla smlouva ohledně zájezdu již uzavřena. Pokud tomu tak nebylo, bude se situace řídit smlouvou (dohodou), kterou mezi sebou strany měly. Její podmínky však neznáme.
S ohledem na popis stížnosti jsme toho názoru, že pokud byla rezervace neplatná, měla společnost spotřebitele informovat o tom, že již není možné rezervaci z důvodu neplatnosti stornovat. Pokud však tato rezervace např. čekala na uhrazení zálohy, domníváme se, že byl postup společnosti v pořádku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.