Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:92
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

31.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (29 z 92)

Hodnocení spokojenosti

23%
77%
Uvedená procenta vychází z 13 hodnocení od spotřebitelů help

#82279Klamavá reklama u praček Samsung

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.06.2025, před 3 měsíci

Martin Veselý

Znění stížnosti

Společnost Samsung propaguje své pračky se "Zárukou 10 let na motor", z čehož kupující může nepřímo odvodit funkčnost, nebo minimálně opravitelnost spotřebiče po stejně dlouhou dobu.
Bohužel malá závada, která je u jiných výrobců vyřešená nákupem nového dílu (žebro bubnu) způsobí, že pračka je zcela nepoužitelná a také neopravitelná, protože výrobce již do ČR nedodává ani náhradní žebra pro tento typ pračky ani náhradní bubny.
Pokud společnost Samsung neumožní opravu již po pěti letech považuji "záruku na motor" za klamavou reklamu.

Typ pračky: WW70M649OBW/ZE + 10 let záruka na digitální invertorový motor
Datum nákupu: 26. 9. 2018
První závada: 6/2023
Řešení závady: autorizovaný servis a přímo společnost Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
Po neúspěchu jsme žebro slepili, což vždy funguje několik měsíců, než se znovu utrhne a poškodí prané oblečení.
Opakované pokusy o zajištění opravy byly i v následujících letech neúspěšné.
Vyjádžení autorizovaného servisu: výrobce náhradní díly nemá a mít nebude.
Samsung: Motor funguje, takže je všechno v pořádku. Posíláme 15% slevu na další nákup.


Produkt

WW70M649OBW/ZE


Požadované řešení

Oprava pračky nebo výměna za funkční spotřebič.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2025 16:27, před 3 měsíci

Ze zákona může spotřebitel uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel však může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům poskytnout i práva nad rámec zákona, např. prodlouženou záruku. Ta se pak řídí uzavřenou smlouvou, respektive obchodními podmínkami, a tak si pro uplatnění práva může podnikatel stanovit vlastní podmínky. Jestliže spotřebitel všechny stanovené podmínky splní, je podnikatel povinen svůj závazek dodržet a prodlouženou záruku poskytnout.

Jsme toho názoru, že se v popsaném případě o klamavou reklamu nejedná, neboť prodloužená záruka je společností poskytována výslovně pouze na motor pračky, nikoliv na celou pračku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.9.2025 15:46, před 17 dny

Dobrý deň, záruka „10 rokov na motor“ sa vzťahuje výhradne na digitálny invertorový motor a nie na celý spotrebič. V predmetnom prípade k poruche motora nedošlo, zariadenie je z hľadiska záruky na motor v poriadku a funkčné. Poškodenie práčky nás mrzí, avšak náhradný diel pre tento model nie je dostupný a oprava nie je možná. Zo strany autorizovaného servisu bola situácia vyhodnotená v súlade so servisnými štandardmi. Ako gesto ústretovosti bola zákazníkovi ponúknutá dodatočná zľava vo výške 15 % na ďalší nákup v oficiálnom e-shope Samsung. Ide o maximálne možné riešenie v rámci platných interných pravidiel.

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park – V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 – Czech Republic

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2025 09:29, před 10 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření, které je v souladu s naším stanoviskem.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl stížnost uzavřít. Jestliže spotřebitel nesouhlasí se stanoviskem společnosti, může se i nadále obrátit na Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.9.2025 12:55, před 10 dny


Martin Veselý

Hodnocení:

Komentář: Přístup společnosti Samsung je přesně důvod, proč již nikdy nebudu jejím zákazníkem.

Falešné sliby funkčnosti spotřebičů.

Pračku si nepořizuji kvůli tomu, abych si 20 let pouštěl samostatný motor a žasl na tím, že se točí, ale světe div se - abych používal celou pračku.
V případě drobného problému, který u jiných výrobců je vyřešený v řádu stokoruny je reakce "nemáme díly, kup si nový, tady máš 15% slevu" plivnutím do obličeje.
Je s podivem, že taková reklama a argumentace ze strany výrobce je ještě legální. Neetická je jistě. Ale na to si Samsung v tomto případě rozhodně nehraje, že?