Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 14.10. 2024 jsem z eshopu Kapol.cz objednala šatní skříň za 5 599 a rovnou uhradila. Dále jsem 18.10.2024 se ozvala na email info@kapol.cz ohledně toho, kdy bude objednávka vyřízena, jelikož mi nepřišlo žádné potvrzení přijetí peněz. Obratem se mi ozvali, že zboží není na skladě a vyřízení potrvá měsíc. Následně 5.11.2024 se mi opět ozvali, že zboží bude opožděné. 09.12. jsem se opět ozvala, odpověď byla, že buďte stávající nebo až ten další týden. Po dalších 3 týdnech jsem psala znovu a to 30.12.2024, že už nehodlám čekat a požaduji vrácení peněz. Napsali mi. že peníze pošlou. 16.1.2025 jsem poslala dopis s výzvou o vrácení peněz do 7 dní. Upozornila jsem je na blížící se termín. A to odpověděli, že jejich firma má finanční problémy.
Dnes máme 19.06.2024. Je to více jak 8 měsíců po objednání a 6 měsíců po zrušení objednávky. Peníze jsem stále neviděla. Jedná se o částku 5 599,-.
Šatní skříň Miami VI šíře 120 cm se zrcadlem a posuvnými dveřmi - Matná černá
Požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
Obecně platí, že prodávající má povinnost zboží dodat ve sjednaném termínu, pokud spotřebitel uhradil jeho kupní cenu. Dále také platí, že po splnění zákonem stanovených podmínek má spotřebitel po odstoupení od smlouvy právo na vrácení finančních prostředků.
Dne 7.2.2025 byla ale zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti podnikající fyzické osobě Davidu Kaplanovi. Soud touto vyhláškou vyzývá věřitele, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to přihláškou pohledávky podanou Krajskému soudu v Hradci Králové ve lhůtě do rozhodnutí o úpadku.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu či podnikající fyzickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Informace k tomuto insolvenčnímu řízení nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=29EA6080AAE319C2E06333F21FAC0491.
Dne 14.3.2025 se situace opět změnila, jelikož došlo ke zveřejnění rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, jestliže tak ještě neučinili. Spotřebitelé mohli uplatnit své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku, tedy do 14.5.2025. K přihláškám, které jsou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují.
Rozhodnutí o úpadku podnikatele je dostupné zde: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=61224748.
Jestliže má spotřebitel podezření na podvodné jednání společnosti, může se obrátit i na orgány činné v trestním řízení, např. PČR.