Společnost


Top Zámečník 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:14
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 16)

#82311Předražené služby

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2025, před 2 dny

Denisa Hanzlová

Znění stížnosti

Zámečnické služby jsem si objednala za účelem výměny vložky zámku. Vložku jsem již měla zakoupenou, protože jsem původně zamýšlela provést její výměnu svépomocí, což ale nebylo nakonec možné z důvodu poškozené hlavičky šroubu v zadlabacím zámku, a proto jsem se rozhodla obrátit na odborníky.

Dle zámečníka však bylo nutné vyměnit i celý zadlabací zámek, pro který si dojel do jejich skladu. Následně zámečník požadoval okamžitou úhradu částky a dožadoval se ukázání potvrzení, že platba převodem skutečně proběhla. Nejen, že požadovaná částka za službu (14 873 Kč) byla výrazně vyšší než orientační ceny jednotlivých položek uvedené na jejich webových stránkách, ale obdržela jsem také fakturu, která byla velmi nejasná – jednotlivé položky byly uvedeny bez DPH, zatímco celková částka již DPH zahrnovala, což však z faktury nijak nevyplývalo. Tuto informaci jsem se dozvěděla až při následném telefonickém hovoru se společností, kterou jsem vzápětí kontaktovala, a to i kvůli již výše zmíněným cenám jednotlivých položek. Jedinou reakcí bylo zaslání upravené faktury o DPH na email.


Produkt

Uvádění diametrálně odlišných cen za služby na webových stránkách společnosti oproti těm, které jsou pak uvedeny na faktuře


Požadované řešení

Zpočátku jsem neměla v úmyslu situaci dále řešit a "smířila" jsem se se zaplacením této za mě dost vysoké částky za tuto službu, ale po zhlédnutí reportáže o nekalých praktikách jedné zámečnické firmy, jejíž faktura vizuálně odpovídala té mé, a ze které také vyplynulo, že daná společnost často mění svůj název, jsem nabyla dojmu, že by se mohlo jednat o stejný subjekt. Samozřejmě bych byla ráda, kdyby mi byla vrácena část zaplacené částky, ale spíše mi jde o upozornění na za mě nekalé praktiky této společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2025 09:10, včera

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.