Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:243
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 243)

#82320Nedodržený privátní transfer v rámci zájezdu č. ***

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2025, včera

Vít Novák

Znění stížnosti

Reklamoval jsem u CK DER Touristik CZ (zájezd č. ***) neodpovídající provedení privátních transferů z/na letiště, které jsem si objednal a zaplatil jako samostatnou službu.
Po příletu nás nevyzvedl profesionální řidič, ale osoba v minibusu bez označení, delegátka původně tvrdila, že máme jet hromadným autobusem. Transfer působil zcela improvizovaně.

Při odjezdu z hotelu na letiště jsme vyjížděli až po běžném autobusovém spoji, ačkoli letiště je jen pár minut jízdy. Dopravní situace byla naprosto klidná. Celá služba tím postrádala výhody individuální přepravy.

CK tvrdí, že je jen „zprostředkovatelem“, ale jako zákazník jsem službu objednal a zaplatil přímo přes ni. Nikde v dokumentech není uvedeno, že CK nenese odpovědnost za její plnění.

CK reklamaci zamítla s tím, že „vše proběhlo dle potvrzení o zájezdu“, což považuji za účelové vyjádření – služba byla poskytnuta vadně.

Požaduji vrácení celé částky za privátní transfery, které nebyly realizovány v deklarované podobě.

Přikládám oficiální odpověď CK, pokud bude vyžadována.


Produkt

Privátní transfer z letiště na hotel a zpět, zakoupený spolu se zájezdem č. *** do Řecka (Peloponés), přes DER Touristik CZ.


Požadované řešení

Vrácení celé částky za privátní transfer z/na letiště, který nebyl realizován dle nabídky cestovní kanceláře – chyběla profesionalita, komfort, výhoda a doba transferu neodpovídala slibované individuální přepravě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2025 14:31, před 15 hodinami

Dle § 2542 občanského zákoníku odpovídá pořadatel zájezdu zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu, jak spotřebitel učinil. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu, jak již spotřebitel pravděpodobně učinil.

V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.

Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.