Společnost


VIVANTIS a.s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

12.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 8)

#82323Odsroupeni od smlouvy do 14 dnu, poruseni obcanskeho zakoniku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2025, včera

Jaroslav Kopecky

Znění stížnosti

Dobry den... Objednal jsem si parfem pres spolecnost Vivantis a.s, ktery me byl doruceny pres spolecnost zasilkovna do Zboxu. Parfem byl zcela rozbity, mam pro pripad mimosoudniho reseni porizene video dokumentace. Po skonzultovani celeho problemu s COI jsem na jejich strankach upozornil, ze vyrobek vracim zpet bez udani duvodu. Maji tam sice kolonku, kdyz vyrobek prijde rozbity, ale nejedna se o odstoupeni od smlouvy, ale o reklamaci, kde nemusi potom vracet penize. Tedy nenabizi moznost vraceni rozbiteho produktu v ramci odstoupeni od smlouvy, kde ma spotrebitel dle obcanskeho zakoniku na tohle plne pravo. Jelikoz jsem vyrobek neminil vracet v ramci reklamace, ale v ramci odstoupeni od smlouvy bez udani duvodu, kde mam dle obcanskeho zakoniku na tohle plne pravo, jelikoz jsou povinni ke me dopravit vyrobek ve stavu, abych ho mohl dale uzivat, tak jsem jen vyplnil na jejich strance, ze odstupuji od smlouvy a ze je rozbaleny, bohuzel nic jineho tam napsat, uvest nejde pri odstoupeni od smlouvy.

Vlastne ja je nemusim ani informovat, me normalne staci vypsat formular o odstoupeni od smlouvy a ten jim odeslat v lhute 14ti dnu.

Tak jsem vyplnil formular o odstoupeni do 14ti dnu, kde jsem jeste uvedl, ze parfem prisel rozbity. Vse v zakonne lhute.

Od prodejce tj., Vivantis a.s zakaznicke oddeleneni me prisel nasledne mail, ze odstoupeni od smlouvy bylo vyrizene a doslova uvadim citaci co me bylo zaslane:

Vyjádření pro zákazníka:

Dovolujeme si Vás informovat, že při odstoupení od kupní smlouvy ve 14denní lhůtě je zákazník povinen vrátit zboží
Privé Rouge Malachite - EDP Objem 100 ml v takovém stavu, aby nedošlo k jeho poškození či znehodnocení. Pokud
je zboží vráceno poškozené a neexistuje důkaz, že k poškození došlo již před převzetím, nelze takové vrácení
akceptovat jako standardní a nárok na vrácení plné částky zaniká.
Ve Vašem případě nebylo poškození oznámeno ani naší společnosti, ani dopravci (Zásilkovna) bezprostředně po
doručení zásilky. Podle § 2099 občanského zákoníku se má za to, že kupující převzal zboží v pořádku, pokud
neoznámí zjevné vady bez zbytečného odkladu. Ve Vámi zaslaném formuláři k odstoupení od smlouvy je sice
uvedeno, že parfém „přišel rozbitý“, avšak chybí jakékoli doložení této skutečnosti či oznámení v době převzetí.
Vzhledem k tomu, že je parfém vrácen v poškozeném a zcela neprodejném stavu, a neprokázalo se, že by k
poškození došlo během přepravy, jsme nuceni ponížit vracenou částku o 100 % z ceny zboží.
Vracíme na kartu pouze 15 Kč za pojištění zásilky.

Co me bylo receno na COI i co ja mam za to, tak urcite nejsem povinnen dokazovat, ze zbozi prislo rozbite, mam plne pravo vratit rozbite zbozi, ktere me prislo rozbite bez udani duvodu a rozhodne nejsem povinnen problem okamzite nahlasovat prodejci a uz vubec ne prepravni spolecnosti, se kterou ja nemam uzavreny zadny pravni vztah a nic jineho.
Jasne uvadi a priznavaji, ze jsem problem uvedl do formulare o odstoupeni od smlouvy.
Tez lzive uvadeji, ze se neprokazalo, ze by pri preprave se zbozi poskodilo, protoze ihned jak zbozi prevzali, tak napsali tenhle mail, takze nemeli ani cas nic resit se spolecnosti zasilkovna. Take si ani nevyzadali video dukaz, kde mam jasne zaznamenane pri otvirani zasilky, parfemu, ze byl rozbity.
Jeste co se tyce jejich vyjadreni, ze jsem je ihned nekontaktoval, tak v obcanskem zakoniku se jasne uvadi:

Odstoupit od smlouvy lze i tehdy, kdy zboží obdržíte poškozené. Nic na tom nemůže změnit ani případné ustanovení v obchodních podmínkách prodávajícího, které by vám nedovolovalo odstoupit, jestliže poškození nenahlásíte hned nebo do jím určené lhůty po převzetí. Je nepřípustné, aby obchodní podmínky právo od smlouvy odstoupit omezily. K takovému ustanovení se nebude přihlížet, tedy jako by nebylo.


Produkt

Privé Rouge Malachite - EDP Objem 100 ml


Požadované řešení

Pozaduji, aby bezokladne me byla vyplacena cela castka 5999 Kc a to i vcetne postovneho, tak jak je uvedeno v obcanskem zakoniku za rozbity parfem, ktery me prisel od firmy Vivantis a.s zcela rozbity a tedy nepouzitelny.
A take aby soucasne byla spolecnost radne poucena, jak ma postupovat dle obcanskeho zakoniku a nejednat protizakone, kde zde zcela postupuje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2025 14:50, před 16 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Ponížení vrácené částky (respektive účtování poplatku za uvedení zboží do původního stavu) po odstoupení od smlouvy by bylo možné pouze v případě, že by spotřebitel nakládal se zbožím v rozporu s tímto ustanovením a zároveň by prodávající prokázal, že zboží při převzetí spotřebitelem nemělo vady, kvůli kterým vrácenou částku ponižuje. Ustanovení § 2161 odst. 5 občanského zákoníku totiž zakotvuje tzv. domněnku vadnosti, podle které platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Zároveň by prodávající při ponížení vrácené částky musel prokázat, že mu účtované náklady skutečně vznikly.

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno vadné zboží, může ho spotřebitel reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.