Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Alena Křivdová
*** V Praze dne 23.6.2025
Věc: Žádost o prověření způsobu řešení reklamace – nabídky služeb společnosti ProSpánek.
Dobrý den,
Obracím se na Vás z důvodu zoufalství a neuvěřitelné zkušenosti ze současného obchodního jednání v maloobchodu, a to společností ProSpánek.
Což už neexistuje obchodní čest a morálka? Já, 69-letá, bývalá obchodní zástupkyně/poradkyně německé nadnárodní firmy s českou pobočkou, jsme dodržovali morální kodex a měli jsme hrdost a čest! Když jsme něco pokazilli, přiznali jsme se, omluvili a zákazníkovi to,jemu vyhovujícím způsobem, kompenzovali. Dnes už nic takového neexistuje? Do důchodu jsem šla v r. 2020 a od té doby pracuji v plném úvazku jako přepravce biologických vzorků do laboratoře, čili ve zdravotnictví. I zde musíme dodržovat morální kodex. Tak proč to tak není v poměrně velké obchodní síti společnosti ProSpánek, který poskytuje služby široké veřejnosti?
Obracím se na vás se žádosti o prověření způsobu řešení mé reklamace služeb společnosti ProSpánek v následující kauze:
Stručně shrnuto:
a) Řeším chybnou nabídku/službu společnosti ProSpánek - kompletace matrace s polohovacím roštem. Došlo k rozlomení motoru roštu z důvodu jeho přetížení – používáno jednou osobou (prodejce vědel, že postel používám sama) – rozměry polohovacího roštu i matrace 140x200 cm.
b) Výrobce roštu reklamaci neuznal pro přetížení z důvodů vznikající páky používáním jednou osobou a vrátil ji spol. ProSpánek.
c) Od tohoto momentu jsem nereklamovala zboží, ale služby spol. ProSpánek! V minulém týdnu jsem podala opětovnou reklamaci, tentokrát opravdu na služby, nejen na rošt/zbožíl le služby, a to písemmě. Ved.odd.reklamace PčoSpánek se pořád drží kvality zboží , ALE VRÁTIL MI POŘIZOVACÍ CENU ROŠTU. Z JAKÉHO DŮVODU tedy reklamaci roštu uznal, ale ne celou reklamaci služby ProSpánek? Reklamaci roštu ProSpánek uznal, ale z jakého důvodu? Proč tedy neuznal součást nabídky svého prodejce, a to součást reklamace, a to matraci?
d) Pořizovací cena matrace byla 51.000,- Kč a já bych ji teď měla vyhodit jen proto, že mi ji prodejce v kombinaci s roštem v rozměru 140x200 cm doporučil a následně objednal? V dobré víře jsem ho nechala tuto kombinaci objednat.
Závěr:
Jedná se o to, že pro postel 140 x 200cm není vhodný jeden polohovací rošt a jedna matrace, ale rošty 2 a 2 matrace o rozměru 70x200 cm – dle rodejce v jiné pobočce spol. ProSpánek, ale i pracovnice reklamačního odd.výrobce roštu AHORN
a ved.odd.jakosti spol. AHORN!
Měl mi doporučit 2 rošty a 2 matrace o rozměru 70x200 cm!!
Průběh kauzy:
1. V prosinci 2021 jsem navštívila prodejnu ProSpánek v Čestlicích a zajímala jsem se o matraci a polohovací rošt pro postel (dubový masiv, výrobce Intermont), 2 roky starou, o rozměru 140x200 cm! Zároveň jsem sdělila, že postel používám sama.
2. Prodavač/“specialista“ (jak inzerují v médiích) mi nabídl pod ev č. nabídkového listu R-49242523 dne 12.12.2021:
- polohovací rošt (výrobce AHORN) Portoflex II Motor Standard Wireless, 140x200 cm s nosností 130 kg a k tomu matraci TEMPUR Sensation Elite 25, 140x200 cm, s hmotností 50 kg, na hmotnost matrace mne ale neupozornil a ani na webových stránkách hmotnost matrace neuvádějí!
Dle nabídkového listu jsem set zboží prostřednictvím prodejce objednala ještě téhož dne v místě prodejny.V té době jsem já osobně měla hmtnost 85 kg, takže již v okamžiku objednávky jsem přesahovala celkovou hmotnost, což jsem pochopitelně nevěděla, a prodavač mne neupozornil!!! Matrace stála 51.367,50 a rošt 17.224,- Kč.
Rošt mi byl doručen na přelomu ledna a února 2022 5-letá záruční doba).
Matraci jsem obdržela 9.3.2022 (má 10-letou záruční dobu)
3. Postel jsem používala (SAMA) po dobu 2,5 roku, když letos 6.4.2025 došlo k rozlomení motoru roštu, a proto jsem ho reklamovala spol. ProSpánek a ten mi poslal technika výrobce roštu (spol. AHORN) pro kontrolu a převzetí poškozeného roštu dne 21.4.2025.
Výsledek kontroly spol. AHORN, protokol o vyřízení reklamace č. REKL_***:
NEVHODNĚ ZVOLENÁ KOMBINACE MATRACE TEMPUR SENATIONS ELITE (50 KG) s roštem.
Vedoucí odd. jakosti spol. AHORN mi vzkázala přes jejich reklamační odd., že pro šíři postele 140 cm není vhodný jeden rošt a jedna matrace pro jednu osobu, že bude vždy docházet k páce a tím k přetížení roštu! Vždy doporučují 2 rošty a 2 matrace v šíři 70 cm!
4. Na základě těchto nových poznatků jsem dodatečně mailem reklamovala služby spol. ProSpánek a výsledek?
Vlastně výsměch: Reklamaci roštu spol. ProSpánek uznala a vrátila mi pořizovací cenu v plné výši s tím, že si ten rošt mohu nechat!!!
Ale druhou půlku reklamace (matraci) neuznali, že prý není poškozená!!! Neustále se točili na tom, že mi nabídnou jiný rošt, ale žádný rošt pro postel v šíři 140 cm, požívanou jednou osobou, který by zvládl páku při zvedání podhlavce, neexistuje!!!! To je zákon fyziky. Navíc mi mezi řádky vyhrožoval soudním řízením.
5. I přesto, že jsem spol. ProSpánek navrhovala smírčí řešení – 50% slevu na Tempur matraci, kterou jsem si u nich objednala letos znovu, ale v šíři 100 cm, mou reklamaci na jejich služby, neuznali.
Čili – s podivem – polovinu reklamace uznali a druhou polovinu neuznali: Za rošt mi vrátili peníze, i když výrobce AHORN závadu neuznal a druhou polovinu (matraci) neuznají v rámci kompletní nabídky, kterou mi zhotovil jejich prodejce?
Prý z důvodu, že není poškozená a prodejce za chybnou nabídku nezodpovídá! Ale já mám evidovaný originál nabídkového listu od spol. ProSpánek v Čestlicích pod ev.č. ***!!!
Všechny doklady (faktury) mám i korespondenci se spol. ProSpánek. Jeví se mi to poněkud komické a smutné. Je mi 69 let a 51.000,- Kč, které mohu vyhodit, jsou pro mne opravdu velké peníze. Kdybych byla na tyto problémy upozorněna již při poptávce po matraci a roštu, zbavila bych se postele již tenkrát, kdy byla používána pouze 2 roky a pořídila bych si postel menší a tím pádem bych byla bez problémů.
Nyní mám škodu ve výši 80.000 (vč. postele).
Navíc se mne p.vedoucí reklamačního odd. ProSpánek nermírně dotknul, když poukázal na to, že „ je zajímavé, že to zpočátku fungovalo a nyní nyní ne“. Já již víc jak o´8 let žiju sama a na posteli pouze ležím.
Abyste byli v obraze: já se tady nehandrkuji o 51.000,- nebo 80.000,- Kč, vč. postele, ale navrhovala jsem jim kompenzaci 50% slevy na novou matraci, kterou jsem si u nich objednala a která stojí stejně jako původní: 51000,- Kč, čili jedná se o 25.000,- Kč a matraci 140x200cm mohou prodat v outletu – má ještě 7,5 roku záruku. Vcelku směšný spor!
P.S. Jsem ochotna vám poskytnout veškerou komunikaci, která probíhala po mailu.
Předem děkuji za zprávu, zda mám nějakou šanci na kompenzaci – nabízela jsem jim jako smírčí řízení 50 % slevu na matraci tutéž, v rozměru 100x200 - ovšem ve stejné ceně 51000,- Kč.(velikost 140x200 v současnosti stojí 79.000,-Kč), je v pořádku tato cenová politika?
Alena Křivdová
50% sleva na novou matraci - pořizovací cena opět 51000,- Kč, kterou jsem si od nich objednala v rozměru 100x200cm
|
Tweet |
Dle § 2950 občanského zákoníku platí, že kdo se hlásí jako příslušník určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací nebo škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti.
Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.