Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Objednal jsem si přes internet brýle, které by měli sami zaostřit, ale když přišli tak po vyzkoušení jsem zjistil, že to není pravda jako v reklamě a vidím rozmazaně tak jsou mi k ničemu. Pak jsem od nich objednal kokosový olej na skvrny a v reklamě s tím do čista vycídili připálenou pánev, ale doma jsem na tom mohl ruce nechat a nic.
Brýle se samo zaostřením a kokosový olej na skvrny.
Přes internet jsem psal firmě,že jim zboží vrátím a chci zpět své peníze, ale vždycky mi odpoví ať popíšu co je v nepořádku a nabízí mi jednou 10, nebo 20 a nejvíce 25% částky a že si zboží mohu nechat, Ale k čemu mi bude když je k ničemu a tojsem jim psaluž aspoň osmkrát a pořád stejná odpově´d.
|
Tweet |
O uvedeném subjektu se nám nepovedlo dohledat žádné informace. Z toho důvodu nevíme, s kým byla smlouva uzavřena a vůči komu může spotřebitel nárokovat svá práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud bylo dodáno vadné zboží, může ho spotřebitel reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a prověřili si e-shop, např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud by se jednalo o subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Jestliže by se jednalo o subjekt se sídlem mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby nám sdělil, kde si zboží zakoupil (např. přesný název e-shopu, webovou adresu atd.). Následně budeme moci prodávajícího oslovit a stížnost dále řešit. Stížnost zatím nebudeme zveřejňovat.
service01@eu-viponline.com
Dobrý den, z toho emailu mi posílají zprávy.
S ohledem na uvedenou e-mailovou adresu máme za to, že se v popsaném případě jedná o společnost Hong Kong Changlong Digital Technology Co., Limited. Označili jsme ji proto za subjekt stížnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.