Společnost


MEGASPLET, TRGOVINA PO INTERNETU D.O.O

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

17.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (10 z 56)

#82327Nereagují ,telefon č.234 076 590 který má být k dispozici je neustále na automatu,že se omlouvají za tech.chybu a odkaz na email který nikdo nepřijímá neodpovídá

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2025, včera

Lenka Štětinová

Znění stížnosti

Potřebuji vrátit zboží které my dnes přivezla Česká pošta.Na stránkách mají psáno do 14 dní bez udání důvodu .Odkazují na formulář, který bohužel také nereaguje. Chtějí č.objednávky a můj email ,když to tam zadám ukáže to v Angl .jaz. že objednávka neexistuje. Tím pádem se to neodešle .Připadá my to jako záměr.Prostě není šance jak koliv komunikovat .Čekají na to až čas na vrácení vyprší,tak to vypadá.Proto se obracím na vás.Tohle se my ještě nestalo a částka 1219 kč pro mě jako důchodkyni není zanedbatelná.Balík má adresu odesílatele megasplet www.happykoala.cz Heršpická 875/6a Depo Brno 71 600 10 Jedná se o boty troje.S pozdravem hezkého dne Štětinová Lenka zaplaceno dobírkou při přebrání.


Produkt

Boty 1)3182-50401255 cena 426 kč 2)3502-50401368 cena 372 3)3172-999000005 cena 372


Požadované řešení

Zboží bych ráda vrátila v požadované 14 denní lhůtě a vrácení zaplacené částky .Ráda bych tuto lhůtu stihla .Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2025 09:05, včera

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Odstoupení od smlouvy může spotřebitel zaslat na adresu společnosti: MEGASPLET, TRGOVINA PO INTERNETU D.O.O, Gmajna 7, SI-1236 Trzin, Slovinsko.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno vadné či jiné zboží, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění dle § 2169 Občanského zákoníku. V daném případě může spotřebitel požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.