Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
V listopadu 2024 jsem zakoupila předsíňovou stěnu do chodby a po uplynutí necelých 6ti měsíců tj. v květnu 2025 se samovolně uvolnilo zrcadlo (špatné/nekvalitní lepení).
Zboží jsem reklamovala u firmy prostřednictvím e-mailu 3.6.2025, přiložila fotodokumentaci. Obdržela jsem avizaci, že reklamace je zaevidována a bude v nejbližší době řešena.
Dne 18.6.2025 jsem volala do firmy SG Nábytek s dotazem ohledně řešení, paní P s reklamačního oddělení nejprve nemohla najít mojí reklamaci a následně mě informovala, že bude řešit pan vedoucí a dostanu zpětnou vazbu. Nic se nedělo, tak přítel opět 23.6.2025 volal na SG Nábytku, kde mu opět paní P sdělila, že řeší pan vedoucí. Následnou e-mailovou komunikaci bylo přislíbeno vyjádření, které jsme 24.6.2025 obdrželi s tím:
Reklamace byla zamítnuta ,,trapným,, způsobem, že prý došlo k mechanickému porušení, ani nebylo specifikováno jak. Prostě jedna věta v e-mailu.
předsíňová stěna s botníkem OPAL dub artisan cena 3 739,-
Úhrada rozbitého zrcadla.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.