Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 108)

#82335Komplikace při návratu z dovolené

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2025, před 8 dny

Zuzana Dubská

Znění stížnosti

Dobrý den,
16.6 ráno v 9 hodin jsem vrátila na recepci klíč od pokoje, domluvila jsem se, že kartu na ručník vrátím dodatečně večer, protože transport na letiště je ve 22:45. Den jsem strávila u bazénu před recepcí (byla nás tam poměrně velká skupina čechů). Ve 20 hodin jsem šla vrátit již zmíněnou kartu a v tu chvíli jsem se dozvěděla o nastalém problému. Dle delegáta jsem již dávno měla být na cestě domů. O čemž jsem neměla ani tušení. S delegátem po probrání všech dokumentů, které jsem měla k dispozici a informacím k odletu z tabule Blue stylu mě vše souhlasilo (viz foto 1, 2 a dodatečně upravený dokument 3 v příloze). Načež chtěl delegát nahlédnout do mého emailu. Po přihlášení přes jeho hotspot, bylo konečně možné nahlédnout do mé pošty. Společně jsme zkontrolovali doručené, hromadné emaily včetně spamu a nic. Delegát následně chtěl najít můj vytištěný voucher, který mi byl vaší cestovní kanceláří zaslán 26.5 a mnou vytištěn 30.5. Email jsem mu tudíž vyhledala a po rozkliknutí odkazu mne čekalo překvapení. Voucher měl jiné pokyny, než jsem měla vytištěny. S vaší společností nikdy nebyly komplikace a všechny dovolené proběhly hladce a doufám, že nadále tomu nebude jinak a tato situace je ojedinělá. Nevím kde nastala chyba, ale dle mého názoru, došlo k velikému pochybení u vaší společnosti. Pokud dříve docházelo ke změnám, vždy mi byl doručen nový email a v něm uvedené nové pokyny. Nemohu pochopit váš nový způsob obeznámení klientů se změnami v již zaslaném emailu, který se po vytištění pro mne stává uzavřeným. Ráno před odjezdem, jsem si naposledy zkontrolovala příchozí emaily, ale žádný nový od vás mi doručen nebyl. Jako východisko z nastalé situace jsem si musela zakoupit noc na hotelu a uhradit letenku na cestu zpět. Co se týče delegáta, nepříliš velká vědomost, nápomoc a ochota při vyřešení. Následující ráno jsem musela delegáta oslovit já, abych se dobrala řešení problému. Asi po hodině, mi konečně odepsal a sdělil mi info k odletu. Po mém opětovném naléhání mi zaslal letenku na mobilní telefon s příslibem, že v tištěné verzi mi ji předá večer před transportem, ale ani to se nestalo. Musím pochválit mladého muže, který měl na starosti náš svoz na letiště, až on byl schopen zařídit na recepci vytištění letenky. Po zakoupení noci navíc mi byl přidělen pokoj Superior, který odpovídal příplatku vaší společnosti, již jsem uhradila. Po dobu mojí dovolené jsem měla pokoj Standard a po přeptání u delegáta, mi bylo sděleno, že hotel takové pokoje neposkytuje (zbytečně uhrazený příplatek).


Produkt

smlouva o zájezdu č: ***, platba za novou letenku č: *** + foto č: 4 (účet za pokoj)


Požadované řešení

Žádám vás o uhrazení připlacené noci společně s letenkou a neposkytnutým pokojem za příplatek. Zlepšení komunikace mezi vaší společností a místními delegáty. V neposlední řadě prosím o nápravu podávání nových informací klientům o jakých-koliv změnách cestovních dokumentů.

Předem děkuji, s pozdravem Dubská Zuzana


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2025 14:42, před 19 hodinami

Pořadatel je dle § 2529 občanského zákoníku povinen sdělit spotřebiteli nejpozději sedm dnů před zahájením zájezdu podrobné a pro zákazníka důležité údaje o všech skutečnostech, které zná, nejsou-li již obsaženy ve smlouvě nebo v potvrzení o zájezdu, anebo v katalogu, který zákazníkovi předal. Jedná se zejména údaje o plánovaných časech odjezdu, popřípadě o lhůtách pro odbavení, plánovaných časech zastávek, dopravním spojení a příjezdu. Spolu s těmito údaji předá pořadatel zákazníkovi v téže lhůtě taktéž nezbytné stvrzenky, poukázky a přepravní doklady, zejména letenku, poukaz k ubytování nebo stravování, doklad nutný pro poskytnutí fakultativních výletů nebo jiný doklad, jehož je pro uskutečnění zájezdu třeba.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku.

V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.

Spotřebiteli doporučujeme podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na vyřízení reklamace má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, může spotřebitel reklamaci rozporovat.

Pro výpočet výše nároku (procentuální slevy) je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf.

Jestliže byla reklamace společností zamítnuta, nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se se společností nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme spotřebiteli zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) pořadateli zájezdu a požádat jej o opětovné posouzení.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Společnost odmítla spolupráci a požádala nás o předávání následující zprávy:
Společnost Blue Style a.s. si váží každého podnětu spotřebitelů. K urychlení vyřízení jejich požadavků doporučuje všem cestujícím postupovat podle dokumentu Reklamační řádu a ITQ. Jsou-li spotřebitelé přesvědčení, že mezi nimi a podnikatelem existuje spor o některém jejich nároku, mohou se pokusit uplatnit tento nárok u subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (např. u České obchodní inspekce), případně také u soudu. Stížnosti a podněty, které nejsou reklamací nebo sporným nárokem, je možné též zaslat společnosti Blue Style a.s. na adresu c.service@blue-style.cz přímo. Všechny podněty a stížnosti budou zpracovány a vyřízeny podle jejich významu v souladu se zákonem.

Stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.