Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dne 24. 6. 2025 mě společnost Generali Česká pojišťovna a.s. mailem informovolala o aktualizaci a navýšení částky pojistného za domácnost na další období z důvodu rostoucích nákladů souvusejících s likvidací škod.
V posledním odstavci je uvedeno: "Věříme, že tyto důvody pochopíte. Pokud ale s touto změnou pojistného nesouhlasíte, doručte nám svůj nesouhlas nejpozději do jednoho měsíce od obdržení tohoto dopisu. V takovém případě pojištění zanikne."
Nelíbí se mi, že mi pojišťovna vyhrožuje ukončením smlouvy v případě, že nebudu souhlasit s navýšením částky za pojištění.
Mohu se nějak bránit? Ráda bych zůstala u stávající ceny a pojišťovnu neměnila. V opačném případě, budu nucena pojišťovnu změnit, protože toto chování, bez předchozího upozornění, se mi nelíbí.
Děkuji
Markéta Remešová
Ráda bych případ vyřešila tak, že mi pojišťovna cenu nanavýší a zůstanu u stejné částky.
|
Tweet |
Obecně platí, že změna výše pojistného je možná. Pojistitel je však podle § 2786 občanského zákoníku povinen tuto změnu pojistníkovi oznámit nejpozději dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Současně musí pojistitel pojistníka upozornit na možnost změnu odmítnout a závazek z tohoto důvodu ukončit. Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do jednoho měsíce ode dne, kdy se o ní dozvěděl. V takovém případě pojištění zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo pojistné zaplaceno. Neupozornil-li však pojistitel na tento následek pojistníka ve sdělení o změně výše pojistného, trvá pojištění nadále a výše pojistného se při nesouhlasu pojistníka nezmění.
Forma pro oznámení změny pojistného není ze zákona blíže určena. Bude tedy záležet na smluvních stranách, jaký způsob doručování oznámení si ve smlouvě sjednaly.
V případě životního pojištění mají spotřebitelé možnost řešit spor mimosoudně před finančním arbitrem. U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.