Společnost


Dopravní podnik města Brna, a.s.

Počet nahlášených stížností:90
Z toho za letošní rok:20
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 90)

#82350Pokuta za neoznačenou jízdenku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2025, před 2 dny

Matěj Opl

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 25. 6. 2025 v 10:12 mi revizor č. *** ve voze č. 6 směr Královo Pole udělil pokutu 1000 Kč za neoznačenou jízdenku. Jsem student střední školy v Boskovicích a v Brně se běžně nepohybuji. Jízdenku jsem si zakoupil v automatu, ale protože jsem šalinu dobíhal, nestihl jsem ji označit. Domníval jsem se, že jde o platný doklad pro MHD Brno.

Revizor nebyl ochoten situaci nijak řešit, přestože jsem s ním komunikoval slušně a snažil se vysvětlit okolnosti. Nešlo o úmysl neplatit, ale o neúmyslné pochybení v neznámém prostředí.
Prosím o přehodnocení nebo případné snížení pokuty. Pro studenta je to výrazná zátěž a z celé situace jsem si vzal ponaučení.
Děkuji Vám za zvážení.

S pozdravem,
Matěj Opl


Produkt

Revizor č. ***, tramvaj č. 6, směr Královo Pole, datum 25. 6. 2025, čas 10:12. Pokuta za neoznačenou jízdenku. Jízdenka zakoupena v automatu na zastávce, ale nebyla označena.


Požadované řešení

Navrhuji zrušení pokuty, případně její snížení s ohledem na to, že šlo o nedorozumění a neúmyslné pochybení. Jízdenku jsem měl zakoupenou, jen nebyla označená. Jsem student a výše pokuty je pro mě výrazná finanční zátěž. Děkuji za pochopení a vstřícnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2025 12:36, před 10 hodinami

Cestující je povinen mít při zahájení přepravy, po celou dobu jízdy a v okamžiku výstupu z vozidla platný jízdní doklad.

Papírovou jízdenku jsou cestující povinni označit ihned po nástupu do vozidla a zkontrolovat správnost vytištěných údajů. Případné nedostatky v označení mohou cestující reklamovat u řidiče.

Jestliže platnou jízdenku cestující při kontrole nepředloží, je povinen uhradit pokutu.

Více informací k revizi jízdenek a pokutám u společnosti Dopravní podnik města Brna, a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese https://www.dpmb.cz/revize-jizdenek-pokuty.

Na společnost Dopravní podnik města Brna, a.s. je možné se obrátit např. prostřednictvím e-mailové adresy: dpmb@dpmb.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.