Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 21. 2. 2025 jsem zarezervovala hotel v Maďarsku v termínu: 11. 7. 2025 - 16. 7. 2025. V rámci této rezervace jsem provedla ještě rezervaci v Bratislavě, před příjezdem do Maďarska a to v termínu: 10. 7. 2025 - 11. 7. 2025 a dále rezervaci v obci Podivín, po odjezdu z Maďarska a to v termínu: 17. 7. 2025 - 18. 7. 2025. O pár měsíců jsem se, po domluvě s rodinou, rozhodla upravit termín původní rezervace hotelu v Maďarsku a prodloužit původní termín ubytování o 1 noc - tudíž původní termín: 11. 7. 2025 - 16. 7. 2025 změnit na: 11. 7. 2025 - 17. 7. 2025. Požadovanou změnu jsem zadala (jsem si jistá, že správně) a termín změnila. Bohužel se nevysvětlitelnou chybou stalo, že původní termín byl společností Booking.com změněn na termín: 11. 6. 2025 - 17. 6. 2025 , nikoliv na požadovaný termín: 11. 7. 2025 - 17. 7. 2025, tedy o měsíc dříve! Protože přes Booking cestuji již mnoho let, tak jsem si této zásadní chyby ve změně termínu bohužel nevšimla a předpokládala jsem automaticky, že došlo pouze k prodloužení původního termínu o požadovaný njeden den. Vše lze dohledat v historii mého účtu u této společnosti. Chybu v termínu jsem zjistila až dne 11. 6. 2025, kdy mi rezervaci zrušil samotný hotel v Maďarsku a za zrušení si naúčtoval platbu přes 7.000,- Kč. Situaci jsem ihned začala řešit s hotelem i s Bookingem. Hotel ihned reagoval, snažil se mi pomoci, ale bohužel vycházel z informací, které obdržel od společnosti Booking. Mojí situaci hotel chápal, snažil se mi nabídnout i původní a správný červencový termín, bohužel však neměli v hotelu již volné kapacity pro 2 dospělé a 3 děti. Společnost Booking na moje dotazy a snahu řešit celou situaci vůbec nereagovala a dodnes jsem neobdržela z jejich strany žádné vyjádření. Samozřejmě jsem byla nucena celou plánovanou dovolenou zrušit. Ano uvědomuji se, že jsem si měla změnu rezervace pořádně zkontrolovat, nicméně jsem opravdu nepředpokládala, že by mohlo dojít k tak zásadní chybě.
původní číslo rezervace číslo: ***, nové číslo rezervace: ***
Možnost vrácení peněz z důvodu možné " technické " chyby při změně rezervace původního termínu. Komunikace ze strany Bookingu, pochopení celé situace.
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel hotelu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.
Jestliže zadal spotřebitel data týkající se změny termínu správně, avšak společnost termín změnila na zcela jiný, máme za to, že by se v tomto případě mohlo jednat o pochybení společnosti Booking.com, která by za takové pochybení následně odpovídala. Je ale nutné také zohlednit skutečnost, zda si spotřebitel mohl pochybení společnosti všimnout, či nikoliv.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.