Společnost


Top Zámečník 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:15
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 17)

#82382Předražená služba, falešný popis práce, jiná částka na faktuře, než bylo domluveno. Podvodné jednání se seniorem.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2025, včera

Lucie Sobotková

Znění stížnosti

Zámečníka jsem zavolala já pro svého 83 let starého otce, který se o půlnoci po návratu z restaurace nemohl dostat do bytu. Celou dobu jsem situaci kontrolovala telefonem. Dohodnutá částka byla 9000 Kč, s tím, že se musí vyměnit vložka do zámku a tátovi dají novou sadu klíčů. Druhý den jsem zjistila, že zámek nebyl vyměněn, dveře jen otevřeli a naúčtovali částku 15000 Kč.
Toto je tatínkův detailní popis akce:
"Firmu TOP Zámečník 24 jsme zavolali před půlnocí 31.5.2025 z důvodu, že nešel zasunout klíč do vložky zámku bytových dveří. Pracovník se ozval 1.6.2025 v 0:40 hod. a přijel asi za 1/4 hodiny.
Přivedl jsem ho ke svým dveřím ve 2. patře a sdělil své podezření, že jde o zalepení otvoru pro klíč vteřinovým lepidlem. Postavil se těsně ke dveřím a viděl jsem jen jeho záda. Používal olejový sprej a nějaký nástroj asi podobný lupénkové pilce a za 5 minut měl dveře pomocí mého klíče otevřené. Pak při otevřených dveřích ještě asi 20 minut cákal do zámku olej ve spreji a odšrouboval šroub držící vložku a zase zašrouboval, aniž by vložku demontoval. Asi za 1/4 h. s prací skončil a vystavil fakturu č. E 016001 na 14.956,- Kč, kterou jsem na svém PC převodem na účet zaplatil, načež odjel.
Stížnost mám na celkovou výši částky, na výši částek jednotlivých úkonů a na popis úkonů:
1. Výjezd.....780,- Kč ... bez připomínek
2. Otevření bezp. dveří.....3.700,- Kč. Tento název není názvem úkonu, nýbrž názvem a cílem celé akce. Ve skutečnosti se jednalo o uvolnění a odstranění v zámku zatvrdlého lepidla.
3. Montáž / demontáž bezp. vložky......1.700,- Kč. Tento úkon nebyl proveden, ve skutečnosti byl jen předstírán a byl jen vyšroubován a zašroubován šroub držící vložku.
4. Do řádku "Celkem je ručně připsáno "Příplatek 100% o víkendu".
K celkové částce 14,956,- Kč se došlo následovně:

(780+3700 +1700)x2x1,21=14.956.- Kč, kde

780 za výjezd - bez připomínek,
3700 za "Otevření bezp. dveří" - naprosto přemrštěná částka za 5 minut práce. Seriózní by za 5 minut práce byla částka do 500,- Kč.
1700 za "Montáž/demontáž bezp. vložky. Práce byla jen předstírána, nebyla provedena. Bylo prováděno jen opakované profukování vložky olejem.
2 ... činitel pro vyjádření příplatku 100%
1,21... činitel pro DPH 21%

Korektní výpočet by měl být:

(780+500)x2x2x1,21 = 6195,20 Kč.

Činitel 2x2 vyjadřuje příplatky 100% za práci (22:00 - 8:00)hod. a příplatek za práci o víkendu rovněž 100%. Činitel 1,21 je 21% DPH.
Celkově faktura obsahuje přepisované údaje, jsou v ní ručně dopisovány údaje a obsahuje chybně formulované a neprovedené úkony v nehorázně přemrštěných cenách. Montáž/demontáž bezp. vložky byla jen předstírána."


Produkt

Viz popis výše.


Požadované řešení

Uvedení na pravou míru - vrácení neoprávněně získaných peněz. Případně udělení pokuty, zastavení oprávnění činnosti nebo další právní prostředky, odpovídající tomu, že firma pravděpodobně opakovaně poškozuje zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2025 06:47, včera

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.