Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:314
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

11.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (36 z 314)

#82387Neproplacený přeplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 hodin 44 minut

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2025, před 13 hodinami

Jaroslav Bělík

Znění stížnosti

Jmenuji se Jaroslav Bělík po úmrtí své maminky jsem firmě zaslal úmrtní list s tím že konči jejich dodávka na dané adrese.(Dolní náměstí 7 Jablonec nad Nisou) Již rok se z nich snažím dostat přeplatek Je to necelých 10 000. Ze začátku jsme si psali emaily dovolat se na dané číslo je téměř nemožné.. posílal jsem i doporučené dopisy ale odpověď žádná... Dokonce jsem navštívil i advokáta který se zabýval dědickým řízením... prý neexistuje žádná moc která by firmu donutila přeplatek poslat.


Produkt

Přeplatek za plyn


Požadované řešení

Zaslat přeplatek na daný účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2025 14:17, před 11 hodinami

Dle obchodních podmínek společnosti ELGAS Energy, s.r.o. bodu 10.17. (https://elgasenergy.cz/wp-content/uploads/2022/11/Vseobecne_obchodni_podminky.pdf) v případě úmrtí závazky zákazníka ze smlouvy nezanikají a jsou předmětem dědického řízení. Domníváme se, že i možný přeplatek bude součástí dědického řízení. Pokud by přeplatek byl součástí dědického řízení, většina dodavatelů požaduje k jeho vyplacení, mimo jiné údaje, i doložení čestného prohlášení dědice, popř. kopii Usnesení o dědickém řízení.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.