Společnost


Dol-Kre-4you s.r.o.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

6.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 45)

#82393Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2025, před 2 dny

Marcel Březina

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás ve věci reklamace mobilního telefonu Apple iPhone SE (2020), který jsem dne 17. 7.
2023 zakoupila jako nový od společnosti Dol-Kre-4you s.r.o. prostřednictvím jejich e-shopu
www.elektroshock.cz.
Zařízení jsem reklamovala kvůli nefunkčnímu NFC modulu. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním,
že telefon vykazuje nadměrné znečištění a že vada mohla být způsobena nesprávným zacházením. S
tímto vyřízením nesouhlasím – nebyla prokázána přímá příčinná souvislost mezi nečistotami a závadou
NFC, což je v rozporu s § 2161 občanského zákoníku.
Při konzultaci s autorizovaným Apple servisem a ověřením na oficiálních stránkách Apple (viz přiložený
screenshot) jsem zjistila, že zařízení bylo aktivováno již v únoru 2021. Telefon mi však byl prodán jako
nový, bez jakékoli zmínky o předchozí aktivaci či opotřebení. Jedná se tedy o klamání spotřebitele.
Ze zaslané objednávky a faktury vyplývá, že jsem zařízení zakoupila pod označením:
„Apple iPhone SE (2020) 64GB + Voucher na prodlouženou záruku 36 měsíců a garanci výměny
zboží v případě poruchy“ dne 17. 7. 2023, číslo objednávky ***, za cenu 7 379 Kč.
Zboží nebylo označeno jako použité, rozbalené ani repasované. Přesto se zpětně ukazuje, že mi bylo
prodáno zařízení s aktivací starší o více než 2 roky. Zároveň prodejce během reklamace opakovaně
tvrdil, že závada vznikla mým zaviněním, aniž by to doložil konkrétními odbornými důkazy.


Produkt

Apple iPhone SE (2020)


Požadované řešení

uznání reklamace NFC modulu,
vrácení celé kupní ceny, neboť mi bylo prodáno použité zařízení jako nové, což porušuje
podmínky kupní smlouvy,
a pomoc při mimosoudním řešení tohoto sporu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2025 12:22, před 20 hodinami

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (nový telefon), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud však podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.