Společnost


Pju d.o.o.

Počet nahlášených stížností:227
Z toho za letošní rok:45
Stále v řešení:29
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

33.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (77 z 227)

Hodnocení spokojenosti

64%
36%
Uvedená procenta vychází z 14 hodnocení od spotřebitelů help

#82421Podvodné jednání společností KUPI-HITRO nebo BestnFast

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2025, před 15 dny

Magda Krytinářová

Znění stížnosti

Dne 26.4.2025 jsem u společnosti BestnFast koupila jeden Multifunkční vozík za 320,-Kč + doprava 79,-Kč. Potvrzení o objednávce přišlo od společnosti BestnFast, potvrzení do banky o uskutečnění platby odpovídající výše uvedenému součtu ve výši 399,-Kč přišlo od KUPI-HITRO nikoliv od BestnFast. Od tohoto data mi byla vždy 26. následujícího měsíce stržena bez mého souhlasu částka 79,-Kč tzn. 26.5.; 26.6. Abych předešla dalšímu neoprávněnému obohacování těchto dvou společností, musela jsem zablokovat platební kartu. Za vystavení nové karty jsem musela zaplatit 200,-Kč.
Jednání KUPI-HITRO nebo BestnFast jsou agresivními obchodními praktikami ve smyslu § 5b odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a porušení § 1817 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Současně lze jejich jednání kvalifikovat jako trestný čin podvodu a nákupní portál Heureka by neměl jejich zboží na svých stránkách nabízet


Požadované řešení

- vrácení neoprávněných plateb a škody vzniklé v souvislosti se zamezení stahování dalších neoprávněných plateb;
- z důvodu podvodného jednání zrušit nabízení zboží od KUPI-HITRO a BESTNFAST na stránkách Heureky případně dalších webových stránkách


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2025 09:27, před 10 dny

K předplatnému:
Na stránkách společnosti má spotřebitel u některých produktů při platbě kartou nebo přes PayPal před dokončením objednávky možnost zvolit si mezi tzv. Elite předplatným či běžnou objednávkou. Objednávka v rámci předplatného se jeví jako výhodnější, neboť má díky ní spotřebitel např. dopravu a pojištění zdarma. Předplatné je při objednání přednastaveno, a pokud o něj spotřebitel nemá zájem, musí ho aktivně odmítnout. Takové jednání ze strany podnikatele lze považovat za agresivní obchodní praktiku ve smyslu § 5b odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud spotřebitel předplatné odmítne nebo vybere variantu platební metody, ke které není předplatné nabízeno (např. platbu na dobírku, která je výchozí platební metodou), je mu do objednávky automaticky přidáno pojištění. I v tomto případě by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku.

Podle § 5d odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele pak může spotřebitel, jehož právo bylo nekalou (v tomto případě agresivní) obchodní praktikou dotčeno, vedle nároků plynoucích z občanského zákoníku také odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy.

V obou případech (u přednastaveného předplatného, resp. pojištění) jde zároveň o porušení § 1817 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě před uzavřením smlouvy výslovný souhlas. Z předem připraveného nastavení, které by spotřebitel musel odmítnout, nelze výslovný souhlas dovodit.

Za porušení ustanovení § 1817 občanského zákoníku lze podnikateli v souladu s § 24 odst. 19 písm. e) zákona o ochraně spotřebitele uložit pokutu do 5 000 000 Kč.

Spotřebitel, který má podezření, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

K obchodním podmínkám společnosti:
Obchodní podmínky společnosti pak obsahují následující: Předplatným služby Elite+ za cenu 79 Kč měsíčně získávají předplatitelé nárok na bezplatné rychlé doručení, bezplatné prodloužené pojištění doručení, 15% slevu na produkty ze skupiny značek PJU a prémiovou podporu. Předplatitelé mohou své předplatné kdykoli zrušit prostřednictvím nastavení svého účtu; vrácení peněz za vypršené předplatné však není možné. Přihlášením k předplatnému Elite+ potvrzujete a souhlasíte s těmito podmínkami.

Vzhledem k tomu, že je spotřebitelům částka 79 Kč strhávána každý měsíc, dochází v dané situaci patrně k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc).

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Takové překvapivé ustanovení by mělo být vůči spotřebiteli neúčinné.

Spotřebitelé však v některých případech nemusí před učiněním závazné objednávky obchodní podmínky vůbec odsouhlasit. V takové situaci by znění obchodních podmínek nebylo pro spotřebitele závazné.

Ke zpracování osobních údajů:
Zároveň spotřebitelé při nákupu některých produktů neposkytují společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, čímž se může společnost dopouštět nezákonného zpracování těchto údajů. Spotřebitelé se v takové situaci mohou obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Ke zrušení předplatného:
Spotřebitelům doporučujeme předplatné prostřednictvím nastavení účtu zrušit a rovněž smlouvu preventivně vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda byl závazek uzavřen.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty, aby nemohlo dojít ke stržení částky za další časové období. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Pju d.o.o., Trg svobode 1A, Črnomelj, Slovenia (sídlo společnosti), nebo PJU P.O. BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.