Společnost


HS plus d.o.o.

Počet nahlášených stížností:740
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

15.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (115 z 740)

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Uvedená procenta vychází z 15 hodnocení od spotřebitelů help

#82456Reklamace objednaného zboží:Dámské letní ortopedické sandály AMALFI _černá 39/40

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.07.2025, před 4 dny

Ludmila Vozihnojová

Znění stížnosti

Reklamovala jsem sandály, které podle vyobrazení měli být ortopedické. Místo toho mě byly poslány jakási podrážka se šňůrkami. Dobírka mi přišla 4.6. a ihned 6.6.jsem je s dopisem a fakturou posílala s odpovědním telefonem. Odpověď telefonická přišla, že sandály přišly na HS PLUS. Ale zatím se vůbec nikdo neozval ani peníze, .které jsem žádala zpět za tyto sandály. Za dobírku jsem zaplatila 537,-Kč a zpět na adresu, jsem platila 105.-Kč. Takže sandály stály 328,62 a k tomu přišla jakási E-kniha, kterou jsem ani neobjednávala. Mám 75 roků a ještě mi nedávno zemřel manžel, tak si myslím, že postrádat 640.-Kč a nemít zboží je moc smutné. Již jsem psala 3 emaily ,ale odpověď žádná.


Produkt

Dámské letní ortopedické sandály AMALFI vůbec nejsou ortopedické. Kod zboží 2605-3831127514883.


Požadované řešení

Prosila bych aby tento e-shop zasílal zboží takové ,aby se nemuselo reklamovat. A ihned po reklamaci na žádost zákazníka vždy reagovaly. Já bych byla moc ráda aby mě byly vráceny zpět peníze, za dobírku, kterou jsem zpět reklamovala. Jsou to dámské ortopedické sandály AMALFI vel.39/40.Prosila bych na mou adresu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 09:16, před 20 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku a strany si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis je možné zaslat na adresu: P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.