Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

16.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (14 z 83)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 3 hodnocení od spotřebitelů help

#82460Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2025, před 4 měsíci

Matěj Kohout

Znění stížnosti

Po 3tis. km po koupi vozu praskl blok motoru, reklamační technik jí neuznal a bere to jako běžnou věc a stále ji zamítá se slovy že vozidlo je po smrti(myslí motor, spojka výfuk atd.)
Při koupi mělo vozidlo 190tis. km motorizace je 2.0 TDI 125kw v protokolu o stavu vozu je psáno: Motor,
stav rozvodové soustavy nezjištěn, netěsnost, únik provozních kapalin, zvýšená hlučnost, stav úměrný době provozu a počtu najetých
km, Technický stav vozu je troufnu si říct krásný a vše funguje tak jak má, při samotné koupi jsem koukal na auto ze spoda kdy nebyl žádný problém


Požadované řešení

Výměna bloku motoru


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 10:11, před 4 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2025 08:37, před 2 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2025 15:20, před 27 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.