Počet nahlášených stížností: | 81 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
Po 3tis. km po koupi vozu praskl blok motoru, reklamační technik jí neuznal a bere to jako běžnou věc a stále ji zamítá se slovy že vozidlo je po smrti(myslí motor, spojka výfuk atd.)
Při koupi mělo vozidlo 190tis. km motorizace je 2.0 TDI 125kw v protokolu o stavu vozu je psáno: Motor,
stav rozvodové soustavy nezjištěn, netěsnost, únik provozních kapalin, zvýšená hlučnost, stav úměrný době provozu a počtu najetých
km, Technický stav vozu je troufnu si říct krásný a vše funguje tak jak má, při samotné koupi jsem koukal na auto ze spoda kdy nebyl žádný problém
Výměna bloku motoru
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.