Společnost


elem6 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

60 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 5)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 2 hodnocení od spotřebitelů help

#82461Nenavrácení platby za prodejcem stornovanou objednávku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2025, před 2 dny

Antonín Štípský

Znění stížnosti

12.6.2025 jsem si objednal pneu+brzdové destičky na kolobezku.Z účtu jsem zaplatil 1.049kč.Dalsi den 13.6. mi přišel mail,že moji zaplacenou objednávku stornují,protože nejsou schopni zboží dodat a peníze mi přijdou zpět do 5 az 10 prac. dní.Do dnešního dne 6.7.2025 jsem poslal již 3 emaily ale bez reakce a peníze jsem ještě taky neviděl.Vim,že je to jen 1.049kc ale i tak se zítra s touto zalezitosti obracím na PČR protože jsem byl prachsprostě okraden.


Požadované řešení

Okamžité navrácení platby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 10:18, před 19 hodinami

V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.

Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se tedy, že v tomto případě je smlouvu možné splnit. Spotřebitel tak dle našeho názoru může trvat na dodání objednaného zboží.

Jestliže však spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti elem6 s.r.o., Braškovská 308/15, Liboc, 161 00 Praha 6. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.