Společnost


RegioJet a.s.

Počet nahlášených stížností:383
Z toho za letošní rok:15
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 383)

#82477Spatna refundace a omezovani ceskych cestujicich

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2025, včera

Martin Pastor

Znění stížnosti

Jezdim z Ostravy na letiste do Prahy uz par let a pouzivam vlak RJ 1020 ktery ma odjezd ve 2:35 z Ostravy Svinova. Par let ok ale posledni dobou ma tento vlak neuveritelne zpozdeni, protoze se dohodnul na tom , ze vlaky vypravovane z Copu a z Przemyslu budou za jakychkoliv okolnosti cekat na prijezd ukrajinskeho vlaku a to i kdyz bude zdrzeni diky cestujicim co neco pasuji nebo kdyz se celnici rozhodnou ukrajinsky vlak poradne probrat.

Urcite nemusim vysvetlovat jaky je to stres, kdyz se probudite v noci a divate se na mobil kde Vam prisla zprava od regiojetu, ze vas vlak RJ1020 bude o 160 minut opozden. Samozrejme ze v tom pripade bych letadlo nestihnul. Nakonec bylo celkove zpozdeni vlaku 226 minut.

Protoze vim ze existuje vlak RJ1022 z odjezdem o hodinu pozdeji nez vlak RJ1020 ktery vsak z absolutne neznamych duvodu neni zobrazen v nabidce v aplikaci Regiojet pro zakoupeni jizdenek z uzemi v Ceske republice ale je moznost zakoupit jizdenku s nastupem v Polsku, tak jsem se rozhodnul po overeni ze tento vlak ma zpozdeni "pouze" 25 minut, zakoupit jizdenku za 788 kc z posledniho mista v Polsku pred stanici Ostrava Hlavni Nadrazi, s tim ze pristoupim v Ostrave , protoze bych jinak nemohl dorazit do Prahy na letiste vcas.

Pri prijezdu vlaku RJ1022 nastal chaos, nebot peron byl plny opilych lidi kteri se vraceli z akce Beats for love a samozrejme se kazdy snazil nastoupit v domneni ze si koupi u stewarda jizdenku. Stewardi stali pred vlakem a odmitali lidi do vlaku pustit s tim ze tento vlak na uzemi CR lidi nenabira. Ukazal jsem stewardce moji jizdenku zakoupenou v aplikaci a nastesti se v ni probudil zdravy lidksy rozum a umoznila mi nastoupit a po mensim pohovoru s dalsi stewardkou jsem byl slavnostne uveden do sine slavy a mohl si sednout a dokonce jsem dostal i vodu.

K memu prekvapeni bylo ve vlaku dost volnych mist a myslim si ze by byl schopen zvladnout jeste minimalne tak 50-70 cestujicich, pokud by stewardi prodavali jizdenky i s maximalni prirazkou.

Naprosto nechapu proc ceska spolecnost Regiojet diskriminuje ceske cestujici a neumoznuje nastupovat ceskym cestujicim na uzemi ceske republiky vlakem RJ1022 i kdyz jsou ve vlaku stale volna mista.

To ze v tomto vlaku je cca 99% ukrajinskych migrantu je podle mne v poradku , moje rodina je zcasti ukrajinska a moji pratele take. Ale to snad neni duvod k diskriminaci ceskych cestujicich?

Mirne neprijemne bylo take to ze hlaseni ve vlaku bylo nejprve hlaseni v jazyce ukrajinskem, potom lamavou cestinou a pak v anglictine.

Velmi rad jednou nasel ukrajiskou spolecnost ktera bude z Ceske republiky vypravovat spoje a bude trvat na tom ze jen Cesi budou moci nastoupit a nebude na uzemi jineho statu nabirat cestujici.

A perlicka na zaver. Regiojet ve svem textu kde mi oznamoval tu radostnou novinu ze jejich vlak RJ1020 bude o min 160 minut opozden nabizel zdarma vraceni 100% ceny jizdenky.

Pozadal jsem o vraceni a namisto toho aby mi byla vracena castka 654 Kc jsem obdrzel pouze pripsani kreditu ve vysi 327 Kc.

Na zaver jeste jeden negativni poznatek. na puvodni vlak RJ1020 ktery take je spojen s ukrajinskymi cestujicimi je sice moznost si jizdenku zakoupit ale aplikace Vam ukazuzje ze je vlak "vyprodan". Kdyz si date praci a namisto mista nastupu Ostrava zadate treba Cadca - aplikace Vam obvykle oznami ze vlak ma 228 volnych mist a vy si jizdenku muzete zakoupit.

Po nahlaseni tohoto diskriminacniho nesmyslu spolecnosti Regiojet, mi prisla odpoved, ze spolecnost ma pravo blokovat nakupy jizdenek jak se jim zlibi ale ze obvykle tyden pred odjezdem vlaku umozni prodej jizdenek.

Kdyby nebyla spolecnost CD tak idiotsky tupa ve svem marketingu a nejakeho predrazeneho manazera by konecne napadlo aby vypravili z Ostravy vlak tak aby dojel do Prahy v casnych rannich hodinach, nikdy bych uz asi neriskoval s Regiojetem ktery se snazi o maximalni profit a nejde mu vubec o ceskeho cestujiciho, ktereho vsak nutne potrebuje pro sve regionalni a jine vlaky ktere provozuje pouze na uzemi CR a zacal bych cestovat s CD.


Produkt

RJ1020 a RJ1022


Požadované řešení

Chci doplatit refundaci do 100%

Chci aby spolecnost Regiojet okamzite prestala diskriminovat ceske nebo i cestujici jine narodnosti, kterym neni umoznen nakup jizdenek a nastup na vlak RJ1022 na uzemi CR.

Chci aby spolecnost Regiojet okamzite prestala umyslne uvadet nepravdive informace v aplikaci pro nakup jizdnich dokladu spolecnosti Regiojet o tom ze vlak RJ1020 je "Vyprodan" , kdyz ve stejny cas, kdy nelze zakoupit z duvodu "vyprodani" jizdenku na vlak RJ1020 z uzemi CR, lze tuto jizdenku zakoupit z uzemi slovenska, cimz je jasne ze vlak neni "vyprodan" ale ze pouze regiojet znevyhodnuje ceske cestujici zablokovanim moznosti nakupu jizdenky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2025 13:54, před 22 hodinami

V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své služby poskytnout komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat.

V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.

Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli přislíbeno, že mu bude vráceno 100 % ceny jízdného, mělo by se tak také stát.

V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.